شناسهٔ خبر: 24284344 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بزرگداشت مهندسان برتر استان سمنان + فیلم

خبرگزاری صداوسیما

به مناسبت پنجم اسفند روز مهندس،دوازدهمین همایش سازمان بسیج مهندسین استان سمنان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار حاج حسن شاطری در سالن مطهری سمنان برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید شهاب الدین چاوشی استاندار سمنان در این همایش به نقش و اثر گذاری متخصصان متعهد ایرانی در فعالیت های برون مرزی جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت : این مهندسان و متخصصان با دیدگاه صدور انقلاب و ترویج فرهنگ غنی ایران در دل مردم کشورهای مذکور جای دارند.
سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه قائم استان هم در این جمع تعهد و تخصص به کار گرفته شده در طرح های جهادی و رفع محرومیت در نقاط مختلف داخل و خارج از کشور را یک دستاورد اعتقادی مهم برای جامعه مهندسی برشمرد و تاکید کرد : یکی از نمادهای بارز این طرز فکر و عملکرد بی شک شهید شاخص استان سمنان، شاطری است.
احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش پیشبرد اهداف بلند مدت و امور مهم کشور را در گرو فعالیت منظم و بر اساس اصول علمی جامعه دانشگاهی دانست و از مهندسان و متخصصان خواست تا با اصلاح برخی رویکردهای غیر تخصصی ، مسیر تحقق طرح های مهم ملی و استانی را سرعت ببخشند.
محمد حسن فولادی و محمد رهبری از متخصصان ملی طرح های آمایش سرزمین و آبرسانی کشور نیز از سخنرانان دیگر این مراسم بودند که جدیدترین رویکردها و یافته های این دو مقوله را برای شرکت کنندگان تشریح کردند.
علی اکبر شهابی نیا ، رئیس سازمان بسیج مهندسین استان و دبیر این همایش نیز از طرح اولویت دار این سازمان در خصوص ایجاد بانک اطلاعات مهندسان رشته های مختلف، بررسی روند رکود و بازآفرینی صنایع و ارتقاء راندمان تولید در بخش کشاورزی خبر داد.
تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم مهندس محمد حسین حمزه نیز از جلوه های ویژه این مراسم بود.
در پایان این مراسم تفاهم نامه سه جانبه ای بین سازمان بسیج مهندسین، شرکت شهرک های صنعتی و نظام مهندسی معدن استان برای گسترش فعالیتهای علمی، پزوهشی و توسعه ای منعقد شد.
هم اکنون بیش از 3700 نفر از مهندسان استان در بخش های مختلف با سازمان بسیج مهندسین استان سمنان همکاری می کنند.
 
mp4
<div id="video-display-embed-code_1935661" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2041115/1935661?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما