شناسهٔ خبر: 24284081 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اهواز| نخستین اردوی جهادی دامپزشکی‌ در استان خوزستان برگزار شد

R41468/P1377/S6,57/CT1

مسئول تیم دامپزشکی گروه جهادی شهید چمران اهواز گفت: اولین اردوی جهادی دامپزشکی‌ استان خوزستان‌ به همت جهادگران بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در روستاهای محروم اطراف سوسنگرد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

علی آغابابایی، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، با اشاره به اقدامات جهادی دانشجویان اظهارداشت: اهمیت برگزاری اردوهای جهادی و ارائه خدمات به مردم مناطق محروم و روستاییانی که بضاعت مالی آنها ضعیف است، بر هیچکس پوشیده نیست و خدمت به محرومان همواره جزء اصول اولیه انقلاب اسلامی بوده است.

وی افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان و لزوم تاکید بر توسعه و تداوم هرچه بیشتر اردوهای جهادی، گروه جهادی بسیج دانشجویی شهید چمران اهواز تمام همت خود را به کار گرفت تا کارگروه های جهادی خود را افزایش داده تا با توجه به استعداد و مهارت‌های موجود در میان دانشجویان خدمات بیشتر و متنوع‌تری به افراد کم‌برخوردار جامعه ارائه دهد.

مسئول تیم دامپزشکی گروه جهادی شهید چمران اهواز گفت: گروه جهادی شهید چمران اهواز، پس از تقویت کارگروه‌های خود در زمینه های عمرانی و فرهنگی و کسب عنوان برترین گروه جهادی استانی، تلاش خود را برای ایجاد تیم‌های تخصصی علمی از جمله تیم دامپزشکی به کار گرفت و موفق به تشکیل اولین تیم جهادی دامپزشکی در استان خوزستان و در منطقه جنوب غرب کشور شد.

وی افرود: اردوی جهادی یک روزه تیم دامپزشکی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز با هدف خدمت رسانی به دامدارهای مناطق محروم استان، در اولین اقدام درمانی خود، دام‌های روستاهای دحیمی از توابع بخش سویدانی و شهرستان سوسنگرد مورد معاینه و درمان قرار داد.

آغابابایی گفت: در این اردوی جهادی که ویژه برادران برگزار شد، تعدادی از دانشجویان سال آخر دوره اینترنی دکترای دامپزشکی حضور داشتند و دام‌های بیش از 17 دامدار معاینه و تحت درمان قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: ان‌شاءالله طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته بنا داریم این اردوی جهادی دانشجویی را که با استقبال خوبی از سوی دانشجویان دکترای عمومی و تخصصی دامپزشکی و همچنین دامدارهای مناطق مستضعف استان مواجه شد، در هفته های آینده و با حضور در روستاهای مختلف ادامه دهیم.

مسئول تیم دامپزشکی گروه جهادی شهید چمران اهواز با اشاره به فعالیتهای این گروه بیان کرد: مهمترین مسئله ما در این گروه جهادی دانشجویی فراهم کردن منابع مالی جهت تهیه داروهای مورد نیاز دامدارهایی است که بضاعت مالی تهیه دارو و پرداخت حق ویزیت دام‌های خود را ندارند.

وی افزود: باتوجه به اینکه این اردوی جهادی، اولین اردوی جهادی دامپزشکی‌ در استان می‌باشد، در امکانات خدمات دهی مطلوب به دامدارهای محروم دچار کمبودهایی هستیم لذا از سازمان‌ها و نهادهای مرتبط خواستاریم که در تأمین امکانات و بودجه مورد نیاز همکاری لازم را داشته باشند تا در اردوهای جهادی بعدی خدمات بیشتری را به این روستاییان عزیز ارائه دهیم.

انتهای پیام/ش

نظر شما