شناسهٔ خبر: 24284020 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

از گوشه و کنار استان چه خبر ؟

در بسته اخبار شهرستانهای امروز اخباری از همایش ایثارگران و خانواده های شهدا در تیران تا پخت 3تن سمنو در کاشان می خوانید .

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صداو سیما،مرکز اصفهان؛

از گوشه و کنار استان چه خبر ؟دو خبر تیران و کرون

همایش ایثارگران و خانواده شهدا به مناسبت روز حماسه و ایثار شهرستان تیران و کرون برگزار شد.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم تیران و کرون و نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در این   همایش گفت : برای رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی نیازی به دلسوزی های دشمنان خارجی به ظاهر دوست نیست.

سرهنگ پاسدار سیف الله رشید زاده فرمانده لشکر زرهی 8 نجف اشرف اصفهان هم در این آیین با بیان اینکه دشمنان هر روز با طراحی جدید برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش میکنند گفت: رشادتهای شهدا در جنگ تحمیلی دشمنان را به خاک و خون کشید و امروز هم باز شاهد رشادتهای فرزندان همین انقلاب در خارج از مرزهای ایران در مقابله با دشمنان اسلام و نظام هستیم.

          

از گوشه و کنار استان چه خبر ؟

امروز به مناسبت روز ایثار و شهادت شهرستان تیران و کرون، نمایشگاه توانمندی ایثارگران و خانواده های آنان در مجتمع تجاری فرهنگی نگین تیران افتتاح شد. در این نمایشگاه آثارصنایع دستی ، نقاشی ، گل و گیاه ،تولید منسوجات خانگی به مدت پنج روز از صبح تا عصر در معرض دید عموم قرار گرفته است.

 

 

  

 

  دهاقان 

از گوشه و کنار استان چه خبر ؟مدیرکل تعاون، کارو اموراجتماعی استان ؛درکارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان دهاقان گفت: نرخ بیکاری تحصیل کرده ها در استان بیش از 20 درصد است.

 محسن  نیرومند گفت: تا پایان امسال تمامی اعتبارات اختصاص یافته به استان جذب می شود.

علی ذوالفقاری رییس اداره تعاون، کارو امور اجتماعی این شهرستان هم با بیان اینکه نرخ بیکاری در این شهرستان11 و 4 دهم درصد است گفت :در طرح کاروزی 22 دانش آموخته معرفی شدند که تا کنون شرایط کارورزی 16 نفر فراهم شده است .

دو خبر از خمینی شهر      

از گوشه و کنار استان چه خبر ؟همزمان با5 اسفندروزحماسه وایثارخمینی شهرجمعی ازمسئولان به دیدار3 تن ازجانبازان آزاده این شهررفتند.

رسول کاظمی، رضا طاهری و ولی الله حاجیان ازآزادگان و جانبازان خمینی شهرهستندکه در 5 اسفندماه سال 62 در عملیات خیبرپس از مجروحیت به اسارت دشمن بعثی درآمدند

52شهید و47 اسیر حاصل رشادت خمینی شهری ها درعملیات خیبربود.
شهرستان خمینی شهر312 آزاده ،3750 جانباز و بیش از2300 شهید را در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم نظام اسلامی کرده است.

            

 

 

از گوشه و کنار استان چه خبر ؟

همزمان با روز حماسه و ایثار شهرستان خمینی شهر آیین یاد و خاطره 116 شهید محله فتح آباد در مسجد حضرت ولیعصر خوزان برگزار شد.

در این آیین سردار عموشاهی از یادگاران دفاع مقدس به بیان خاطراتی از عملیاتهای دفاع مقدس و نقش رزمندگان خمینی شهری در دفاع مقدس پرداخت.

 

 

 

 

 

از گوشه و کنار استان چه خبر ؟آران و بید گل

بهسازی و مرمت آستان مقدس آستان امام زاده بی بی زینب یزدل علیها سلام آغاز شد.

رئیس هیات امنای آستان امام زاده بی بی زینب گفت: در این مرحله گلدسته های آستان مقدس که مربوط به دوران صفویه است با اختصاص  یک میلیارد و 500 میلیون استحکام بخشی،کاشی کاری، و روکش های محافظت از رطوبت  شد.

فخراله قصابی گفت: در مرحله نخست مرمت آستان مقدس این امام زاده، گلدسته های آستان برای استحکام بخشی تحت اجرای عملیات بهسازی قرار گرفته است.

 شهرضا

از گوشه و کنار استان چه خبر ؟معاون جهادکشاورزی شهرستان شهرضادر شورای کشاورزی از کاهش 65 درصدی آب قابل استحصال در این شهرستان خبرداد وافزود : آب مورد نیاز شهرضا از386 حلقه چاه،112 رشته قنات و 35 چشمه تامین می شود .

مهدی ابوالحسنی با اشاره به وجود28 هزار و800 هکتارزمین قابل کشت در شهرضا افزود: هم اکنون  4500 هکتار زمین های کشاورزی شهرضا مجهز به آبیاری تحت‌فشار است.

 

 

 از گوشه و کنار استان چه خبر ؟شاهین شهر

یادواره سرداران و 700 شهید دوران دفاع مقدس شهرستان شاهین‌شهر و میمه در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار شد

در این یادواره ، علاوه بر مداحی ، خاطره‌گویی مادران شهدا ، اجرای سرود درباره شهید گمنام ، پیکر یکی از شهدای گمنام نیز تشییع شد. 

 

 

 از گوشه و کنار استان چه خبر ؟کاشان

همزمان با ایام فاطمیه بیش از ۳ تن و 500 کیلو سمنو در کاشان پخته شد .

برای پخت این سمنوعزاداران بیش ازیک تن آرد ،50 کیلو بادام و300 کیلو گندم ومصرف و بیش از 150 میلیون ریال هزینه  و 200نفر مشارکت کردند .

 

 

نظر شما