شناسهٔ خبر: 24284008 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مهندسان؛ در ساخت و سازها تلفات زلزله‌های اخیر کرمان را به حداقل رساندند

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای کرمان گفت: اگر زلزله‌های اخیر در استان کرمان تلفات جانی نداشت نشان از کار مهندسین و نظارت خوب آنها در ساخت و سازها است.

صاحب‌خبر -

مهندسان؛ در ساخت و سازها تلفات زلزله‌های اخیر کرمان را به حداقل رساندندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ آئین روز مهندس و بسیج مهندسین استان کرمان با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، سردار ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و زاهدی رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بر گزار شد.
در این همایش خداداد مقبلی نایب رئیس قشر بسیج مهندسین و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه همه روز باید روز مهندس باشد گفت: هر روزی که بتوانیم در جهت خدمت به مردم با استفاده از دانش خود کار کنیم روز مهندس است.

وی با اشاره به اینکه ایده‌ها و افکار مهندسی از بدو خلقت انسان با انسان‌ها بوده است ؛افزود: انسان‌ها از همان زمان غارنشینی به دنبال یک سرپناه مناسب‌تر بودند و ساخت کشتی حضرت نوح(ع) نشان از افکار مهندسی از ابتدای خلقت بشریت است.
نایب رئیس قشر بسیج مهندسین استان کرمان تصریح کرد: در دوران‌های گذشته که خشکسالی‌های پی‌در‌پی بود ایجاد قنات‌ها یک راهکار مهندسی بود که باعث نجات بشریت شد.
وی با بیان اینکه در دنیای امروز نیز بسیاری از علومی که به تکامل رسیده به همت مهندسین، عملی و به مرحله تکنولوژی رسیده است گفت: خدمت به جامعه و انسانیت وظیفه مهندسین است و مهندسین در نظام اسلامی با این رویکرد فعالیت می‌کنند.

مقبلی با اشاره به اینکه ارگ بم یک شاهکار مهندسی شهرسازی ایرانی است که مهندسین ایرانی به آن افتخار می‌کنند بیان کرد: اگر زلزله‌های اخیر در استان کرمان تلفات جانی نداشت نشان از کار مهندسین و نظارت خوب آنها در ساخت و سازها است.

وی با بیان اینکه اگر مهندسین در حوزه طراحی و اجرا دقت کنند از هزینه‌های زیادی صرفه‌جویی می‌شود که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است عنوان کرد: مهندسین باید در اجرای پروژه‌ها دقت و نظارت دقیق داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه بسیج مهندسین استان کرمان تغییراتی در شورا داشته و جلسات به‌صورت مستمر برگزار می‌شود افزود: بسیج مهندسی در ادارات راه‌اندازی شده و از چند روز آینده عضوگیری آغاز خواهد شد.


انتهای پیام/س

نظر شما