شناسهٔ خبر: 24283740 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

آیت الله مکارم شیرازی: مسئولان مراقب عرفان‌های کاذب باشند

یکی از مراجع نقلید شیعیان با بیان اینکه عرفان‌های کاذب سر از مسائل خطرناک دینی و اجتماعی و اخلاقی در می‌آورند، گفت: مسئولان مراقب عرفان‌های کاذب باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفترآیت الله العظمی مکارم شیرازی، این استاد سطوح عالی حوزه در ابتدای درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: حادثه ناگواری که اخیراً در تهران اتفاق افتاد و منجر به شهادت چند نفر از ماموران انتظامی و بسیجی و موجب تخریب و سوزانده شدن اموال مردم شد، مورد تاسف شدید گردید. ما به روح همه آن شهیدان درود می‌فرستیم که در راه حفظ امنیت هموطنان خود، جان خود را به وسیله عده‌ای از درویش‌های گمراه از دست دادند.

وی سپس افزود: مسئله مهم اینجاست که بارها گفته‌ایم عرفان‌های کاذب سر از مسائل خطرناک دینی و اجتماعی و اخلاقی در می‌آورند که یک نمونه‌اش همین حادثه دردناک تهران بود.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: این جنایت تا کنون در کشور ما سابقه نداشت که شخص تبهکاری سوار ماشین شود و مردم بیگناه و مدافع امنیت را زیر بگیرد و به قتل برساند. آری این عارفان کاذب این بدعت را به نام خود ثبت کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد عرفان‌های کاذب افزود: در واقع آنها کار داعشی‌ها را انجام دادند، داعشی‌ها همان وهابیان طرفدار توحید کاذبند که همه را غیر از خود کافر می‌پندارند و خونشان را مباح می‌دانند، این گروه هم طرفدار عرفان کاذبند و از جهاتی شبیه به هم هستند.

این استاد سطوح عالی حوزه اظهار داشت: امیدواریم مسئولین محترم وقتی می‌خواهند درباره آنها سخن بگویند مراقب تعبیرات خود باشند و چیزی برخلاف آموزه‌های دینی که نتیجه معکوس خواهد داشت نگویند و نیز امیدواریم همه آن تبهکاران به زودی به جزای کار خود برسند. خداوند همه را از شر اشرار محفوظ دارد.

نظر شما