شناسهٔ خبر: 24283664 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استفاده غرب از اوکراين به عنوان ابزاري براي اعمال فشار به روسيه

الکسي پوشکف: اوکراين براي غرب به عنوان ابزاري براي اعمال فشار به روسيه به حساب مي آيد و در واقع غربي ها علاقه چنداني به مشکلات اين کشور ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از ريانووستي،‌ الکسي پوشکف سناتور روس روز شنبه اعلام کرد غرب از اوکراين به عنوان ابزاري در سياست خارجي خود بهره برداري مي کند و چندان نگران سرنوشت اين کشور نيست.
الکسي پوشکف اعلام کرد اوکراين براي غرب به عنوان ابزاري براي اعمال فشار به روسيه به حساب مي آيد و در واقع غربي ها علاقه چنداني به مشکلات اين کشور ندارند.
وي در صفحه خود در توييتر با اشاره به اظهارات لئونيد کوچما رئيس جمهور پيشين اوکراين مبني بر اينکه سخنراني پترو پوروشنکو رئيس جمهور اوکراين در مونيخ نفعي براي جامعه بين الملل نداشت، نوشت: «‌ حق با کوچما است. در کنفرانس امنيتي مونيخ بحران اوکراين موضوعي فرعي بود. غرب علاقه چنداني به اوکراين ندارد و به آن فقط براي اعمال فشار به روسيه نياز دارد ». وي افزود: « بر خلاف سوريه بحران اوکراين ويژگي محلي دارد وآمريکا و متحدانش آن را به شيوه تصنعي به موضوع جهاني تبديل کرده اند ».
پوروشنکو در سخنراني خود در مونيخ در سالني که نيمي از آن خالي بود دونباس را « خط مقدم اروپا » خواند آنچه که به گفته وي پرچم اتحاديه اروپا را که سربازان اوکرايني در آوديوکا حمل مي کنند نمادين مي کند. رئيس جمهور اوکراين گفت: «سربازان من با چنگ و دندان از دونباس به عنوان نماد اينکه مرز اروپا از شرق اوکراين مي گذرد دفاع مي کنند ».

نظر شما