شناسهٔ خبر: 24283273 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

میز کار ایستاده عامل افزایش بدن درد

کارشناسان هشدار داده اند که به رغم گرایش به استفاده از میزهای قابل تنظیم، نه تنها مدارک متقن چندانی درباره تایید استفاده از این میزها وجود ندارد، بلکه نگرانی هایی در باره آسیب های این میزها برای سلامتی مطرح است.

صاحب‌خبر -
شفاآنلاین>سلامت>نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که استفاده از میزهای کار ایستاده باعث افزایش بدن درد می شوند و عملکرد شناختی افراد را در محل کار کاهش می دهند.

به گزارش شفاآنلاین،کارشناسان هشدار داده اند که به رغم گرایش به استفاده از میزهای قابل تنظیم، نه تنها مدارک متقن چندانی درباره تایید استفاده از این میزها وجود ندارد، بلکه نگرانی هایی در باره آسیب های این میزها برای سلامتی مطرح است.

با افزایش اطلاع عمومی درباره خطرهای کم تحرکی و پشت میزنشینی، استفاده از میزهای قابل تنظیم ایستاده در حال رایج شدن است؛ بیشتر کارمندان بیش از 80 درصد اوقات خود را به صورت نشسته سپری می کنند و افرادی که کمردرد دارند، به طور خاص طرفدار استفاده از این میزها هستند.

اما مطالعه جدیدی که در مجله Ergonomics منتشر شد، استفاده مداوم از میزهای کار ایستاده را با بروز ناراحتی هایی در قسمت پایین تنه و بدتر شدن واکنش های ذهنی افراد مرتبط دانسته است.

محققان دانشگاه 'کرتین' در استرالیا در این مطالعه 20 نفر را که مدت دو ساعت پشت میزهای ایستاده کار می کردند، مورد بررسی قرار دادند و متوجه افزایش قابل توجه بروز ناراحتی در ناحیه پایینی کمر و پایین تنه این افراد شدند؛ این یافته تاییدی است بر یافته تحقیقات قبلی که نشان می دهند میزهای ایستاده عامل التهاب رگ ها هستند و می توانند سلامتی قلب را به خطر اندازند.

این تحقیق همچنین نشان داد که واکنش های ذهنی این افراد تقریبا بعد از یک ساعت و ربع کاهش یافت اما تصمیم گیری های 'خلاقانه' در آنها به صورت جزیی تقویت شد.

برچسب‌ها:

نظر شما