شناسهٔ خبر: 24283094 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کرمانشاه:

زلزله اخیر 50 هزار میلیارد ریال به بخش های مختلف کرمانشاه خسارت وارد کرد

قصرشیرین- ایرنا- استاندار کرمانشاه گفت: زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان، 50 هزار میلیارد ریال به بخش های مختلف این استان خسارت وارد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز شنبه در آیین تودیع و معارفه فرمانداران سابق و جدید گیلانغرب افزود: برای جبران خسارت وارده، دولت طی 6 مصوبه 53 هزار و 290 میلیارد ریال اعتبار را ابلاغ کرد.
وی اظهارداشت: مسئولان دستگاه های اجرایی ذیربط باید تمام تلاش خود را برای جذب این میزان اعتبار به کار گیرند تا خسارت ناشی از وقوع زلزله اخیر جبران شود.
وی با بیان اینکه براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، استمهال وام های زلزله زدگان به مدت 2 سال محقق شد، بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته، تمام وام ها تا سقف 500 میلیون ریال، مشمول این طرح هستند و برای بقیه افراد که بیشتر از این میزان تسهیلات دریافت کرده بودند، براساس تصمیم کمیته مربوط عمل خواهد شد.
وی اظهارداشت: موضوع رسمی شدن مرز سومار نیز در دست پیگیری است و مراحل مقدماتی آن نیز محقق شد و در آینده نزدیک با تصویب در هیات وزیران، زمینه استفاده بهتر از ظرفیت های مرزی برای توسعه اشتغال در گیلانغرب مهیا خواهد شد.
استاندار کرمانشاه، از اختصاص 200 میلیارد ریال اعتبار برای احداث جاده گیلانغرب به سومار در محور زله زرد خبر داد و با بیان اینکه بیکاری مشکل اصلی این استان است، گفت: فراهم کردن زمینه حضور سرمایه گذاران در استان، ایجاد رقابت و استفاده مطلوب از اعتبارات و توسعه اشتغال در بخش روستایی با وحدت و همدلی مسئولان، از جمله راهکارهای برون رفت از معضل بیکاری است.
بازوند، بر لزوم تسریع بخشیدن به روند بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه از جمله گیلانغرب تاکید و افزود: تاکید رهبری، بر توجه مسئولان به نکات اساسی مدیریت متمرکز، ایجاد فرصت از زلزله و سرعت عمل است و همه وظیفه داریم این منویات را در عمل به اثبات برسانیم.
وی، ماموریت اصلی مسئولان در شرایط فعلی را رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان توصیف کرد و گفت: باید از تمام امکانات و ظرفیت های موجود برای بازسازی مناطق زلزله به شکل مطلوب استفاده شود.
سرپرست سابق فرمانداری گیلانغرب نیز در سخنانی، افزایش ضریب گازرسانی به منطقه، توسعه صادرات از طریق بازارچه سومار، ارائه خدمات در بخش های زیربنایی و ایجاد فرصت های شغلی جدید را از مهمترین موفقیت های دولت تدبیر و امید در این شهرستان مرزی ذکر کرد.
فرهاد همتی ادامه داد: تاکنون یک هزار و 204 واحد تخریبی زلزله اخیر آواربرداری شده و 702 واحد مسکونی نیز در مرحله پی کنی، 432 واحد در مرحله شناژ، 198 واحد دیوار چینی، 306 واحد در مرحله اسکلت بندی، 11 واحد در مرحله اجرای سقف و 2 واحد مسکونی نیز تحویل شده است.
در پایان این آیین از زحمات فرهاد همتی سرپرست سابق فرمانداری گیلانغرب تجلیل و کورش محمودیان به عنوان سرپرست جدید فرمانداری گیلانغرب معرفی شد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7079/7398/8066

انتهای پیام /*

نظر شما