شناسهٔ خبر: 24282928 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جدیت دستگاه ها در بررسی علت حادثه سقوط هواپیما

همه دستگاهها توان شان را برای بررسی سانحه هواپیمایی بکار گرفتند و تیم های فرانسه به ایران آمدند تا با بررسی جعبه سیاه آخرین اطلاعات را بدست بیاورند و این اطلاعات را در اختیار مردم عزیز قرار دهند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد،عصر امروز آیین یادبود جانباختگان هواپیمای «ای تی آر» در یاسوج با تلاش همه دستگاه ها برای بررسی علت حادثه سقوط هواپیما حضور حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی امام جمعه موقت تهران ، وزیر راه و شهر سازی و جمعی از مسئولان استانی  در مصلای شهر یاسوج برگزار شد.
امام جمعه موقت تهران در این آیین گفت: برای شما مردمی که اوراق دفاع مقدس یادآور مجاهدت، ایثار و شهادت طلبی شما است از خدا سعادت روز افزون می طلبم و برای خانواده های داغدار که ملت ایران با آنها سوگوارند و در عزای آنها شریک اند، با دیدگان اشکبار آنها اشک ریختند در غصه ها و اندوه آنها حضور داشتند از خدای متعال صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم.
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی خطاب به مردم و خانواده های سوگوار افزود: خدای متعال برای شما مقام و منزلت ویژه ای قائل است .در نگاه قرآن کریم همان خدایی که بر پیامبر درود می فرستد و انبیا را مورد توجه قرار داده است می فرماید کسانی که با مسائل دشوار روبرو می شوند، عزیزان خود را از دست می دهند و در سوگ و عزای آنان می نشینند و  صبر پیشه می کنند مورد رحمت ویژه خدای متعال هستند.
وی گفت: آن عزیزان امروز در جوار رحمت الهی در کنار شهدای عالی قدر یاسوج و این استان شهید پرور در کنار انبیاء و اولیاء و بانوی بزرگ اسلام حضرت صدیقه کبری مورد رحمت و عنایت و توجه ویژه خداوند هستند .
حجت السللام ابوترابی افزود: لازم می دانیم در محضر شما مردم شریف از نیروهای مسلح ، ارتش ، سپاه پاسداران افتخار آفرین، تشکر می کنم.
وی گفت: در آن شرایط سخت در قله های بلند دنا خلبانان تیز پرواز نیروهای هوایی در رویارویی با خطرها تصاویر متعددی از منطقه را دریافت کردند و این تصاویر در اختیار کارشناسان قرار گرفت و خلبانان سپاه با بهره درست و تحلیل و آنالیز تصاویر در کوتاه ترین زمان نقطه حادثه را شناسایی کردند بعد هم نیروهای هوابرد بودند که حدود 80 نفر در منطقه فرود آمدند و شب را در آن نقطه حضور داشتند و بعد با فاصله زمانی کوهنوردان غیور و فداکار به آنها پیوستند تا بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن پیکر جان باختگان را منتقل و موجب آرامش خاطر مردم ایران به ویژه خانواده های آنها باشند.
امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: همه دستگاهها توان شان را برای بررسی سانحه هواپیمایی بکار گرفتند و تیم های فرانسه به ایران آمدند تا با بررسی جعبه سیاه آخرین اطلاعات را بدست بیاورند و این اطلاعات را در اختیار مردم عزیز قرار دهند.
وی بابیان اینکه مسئولان در حال ساخت نوسازی ناوگان هستند گفت: در عرصه هوایی در سالهای اخیر قدم های بزرگی برداشته شده است در سال 97 فقط17 هواپیمای جدید به ناوگان هوایی اضافه شد.
ابو ترابی اضافه کرد: بررسی ناوگان و حمل و نقل عمومی یکی از مسایلی که در جامعه مطرح است و سن ناوگان هوایی در این سال ها از 27 سال به 22 سال رسیده است.
ابوترابی افزود: فرودگاه یاسوج به دلیل موقعیت منطقه جزء چند فرودگاه خاص کشور است و در این فرودگاه حدود 10 درصد منابع مالی سازمان هوایی کشور هزینه شد .
وی گفت: ایران با این مردم فداکار شایسته جایگاه رفیعی است که با یاری خدای متعال و مسئولان این قدم ها برداشته خواهد شد و به یاری خدای متعال در جایگاهی که زیبنده آن و این ملت عزیز است می رسد.
وی گفت: امیدواریم مسئولان با نگاه ملی ، توجه به صاحبان اندیشه و نخبگان مسیر علمی را با شتاب و سرعتی ستودنی بپیمایند و ملت عزیزان ایران به ویژه مردم کهگیلویه و بویراحمد را در جایگاهی که باید قرار دهند.

نظر شما