شناسهٔ خبر: 24282074 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در گفتگو با موج؛

میزان تحصیل دانش آموزان خوزستان ۲ سال کمتر از سایر استان ها است

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: یک دانش آموز تا پایان تحصیل خود در مدارسه باید ۱۲ سال درس بخواند اما در خوزستان به دلیل تعطیلی های گرد و خاک، دو سال نسبت به سایر استان ها کمتر است.

صاحب‌خبر -

محمد تقی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج خوزستان با تأکید بر اهمیت مسائل محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان یکی از مسائل اساسی و کلیدی جوامع عمومی، اظهار کرد: همه باید بدانند که دوام، توسعه و پیشرفت و همچنین سعود و سقوط جوامع عمومی بستگی به نوع نگاه ما به مسائل زیست محیطی و منابع طبیعی است و توجه به این امر باید در اولویت باشد.

وی با بیان اینکه تمدن امروزی در آینده بر اثر سیل ، طوفان ، هجوم اقوام بیگانه سایر بلاهای طبیعی از بین نخواهد رفت، عنوان کرد: تمدن امروزی بر اثر عدم توجه ویژه به منابع طبیعی و مسائل زیست محیطی سقوط خواهد کرد.

تقی زاده با اشاره به اینکه نیروی انسانی، سرمایه و منابع طبیعی سه اصل و رکن اساسی در توسعه هستند، بیان کرد: البته منابع طبیعی از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و بدون وجود منابع طبیعی پایدار هیچ توسعه ای در اقتصاد ایجاد نشده و شرایط زندگی مناسب در هیچ جامعه ای فراهم نمی شود.

وی ادامه داد: نسل امروز و به ویژه نسل آینده باید در رابطه با حفظ محیط زیست و منابع طبیعی یک نسل آگاه، آموزش دیده و مسئولیت پذیر در قبال این مسائل بوده و شناخت بسیار خوبی در این زمینه داشته باشند.

تقی زاده با اظهار اینکه منابع فقط متعلق به ما نبوده و به نسل های آینده نیز تعلق دارد، افزود: نسل های های آینده باید بتوانند در آرامش و در سایه ی این منابع به خوبی زندگی کرده و بدون شک برای ادامه زندگی خود به آن نیاز دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه یکی از اقدامات آموزش و پرورش، توجه به دوره پیش دبستانی است، گفت: هدف ما این نبوده که گذراندن دوره پیش دبستانی اجباری کرده و آموزش الفبا را یک سال زودتر به بچه ها آموزش دهیم بلکه هدف ما یاد دادن چگونگی، معنا و مفهوم واژه ها به ساده ترین شکل بوده است.

تقی زاده  با بیان اینکه دوران تحصیلی دانش آموزان خوزستان از دوره تحصیلی دانش آموزان سایر استان ها دو سال کمتر است، یادآور شد: یک دانش آموز تا پایان تحصیل خود در مدارس باید ۱۲ سال درس بخواند اما در خوزستان به دلیل تعطیلی های متعدد و وجود مسائل زیست محیطی و همچون مشکلات گرد و خاک، سال های تحصیلی دانش آموزان ۱۰ سال است.

حدود ۷هزار نفر در سال متقاضی انتقال از خوزستان هستند

به دلیل مسائل جغرافیایی سال تحصیلی هر دانش آموز در خوزستان، ۲۰روز کمتر از سال تحصیلی دانش آموزان سایر استان ها بوده که با احتساب ۱۲ سال تحصیلی، حدود ۲۴۰ روز دانش آموزان استان خوزستان کمتر درس می خوانند.

وی با اظهار اینکه در سال تحصیلی گذشته حدود ۱۸ روز میزان تعطیلی مدارس ما بوده است، گفت: در برخی مواقع با بدترین شکل ارزیابی دانش آموزان این استان را از نظر علمی و آموزشی ارزیابی می کنیم.

تقی زاده در ادامه با اشاره به اینکه استان یزد در طول ۲۲ سال اخیر رتبه اول در کنکور را داشته و استان خوزستان رتبه ۲۷ کشور را داشته است، بیان کرد: در سال های گذشته رتبه خوزستان را با تلاش توانسته ایم به رتبه ۱۹ کشور برسانیم.

وی با اشاره به اینکه برای تهیه ماسک یه روز خاکی در خوزستان به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اظهار کرد: باید به خوزستان نگاه ویژه ای شود زیرا این برای کشور تأثیرگذار بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، در پایان گفت: سالانه حدود ۷هزار نفر متقاضی انتقال از خوزستان به استان های دیگر هستند در حالی که سرمایه های ما باید بمانند تا استان گذشته تاریخی خود را حفظ کند.

نظر شما