شناسهٔ خبر: 24281917 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سرپرست فرمانداری سلطانیه خواستار شد؛

ترغیب مردم شهرستان سلطانیه برای دریافت کارت ملی هوشمند

سرپرست فرمانداری شهرستان سلطانیه صدور کارت ملی هوشمند برای احراز هویت افراد را یکی از خدمات شایسته سازمان ثبت احوال دانست و تاکید کرد: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی باید با اطلاع رسانی های مناسب در روستاها تمامی اهالی روستاها را برای هوشمندسازی کارت ملی تشویق و ترغیب نمایند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان ؛ سرپرست فرمانداری شهرستان سلطانیه صدور کارت ملی هوشمند برای احراز هویت افراد را یکی از خدمات شایسته سازمان ثبت احوال دانست و تاکید کرد: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی باید با اطلاع رسانی های مناسب در روستاها تمامی اهالی روستاها را برای هوشمندسازی کارت ملی تشویق و ترغیب نمایند.

 توحید سلیمی در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال شهرستان سلطانیه، ثبت احوال را به عنوان یکی از دوایر دولتی حیاتی و تسهیل گر امور سایر دستگاهها خواند و اضافه کرد: جلسات شورای ثبت احوال صرفاً برای ابلاغ و یا مرور سیاستهای مندرج در اسناد فرادستی نیست بلکه اعضا باید براساس شورایی بودن جلسه، با همفکری و خرد جمعی و اظهار نظر درجهت طرح مسأله و ارائه راهکار ورود نمایند.
وی در ادامه با اشاره به اولویت بندی مسائل اجتماعی کشور از سوی مقام معظم رهبری که طلاق نیز جزو یکی از آسیب های پنج گانه اصلی در سطح کشور محسوب می شود، گفت: براساس آسیب شناسی های بعمل آمده از علل بروز مسائلی همچون طلاق، اعتیاد و ... نبود مهارتهای زندگی مشترک یکی از نقاط ضعف در جامعه امروزین بشمار می رود.
این مقام مسئول ایجاد بسترهای آموزشی برای اقشار مختلف مردم با محوریت مهارتهای زندگی و چگونگی کسب موفقیت های لازم در یک زندگی مشترک را مورد تاکید قرار داد و افزود: بهره گیری از ظرفیت روحانیون و ائمه جماعات در راستای فرهنگ سازی و آموزش های لازم در محافل عمومی ضروری است.
نماینده عالی دولت در شهرستان سلطانیه ادامه داد: مدیریت نوین، امری مبتنی بر برنامه ریزی بر پایه آمار و اطلاعات دقیق از جامعه هدف می باشد و از این رو ثبت وقایع حیاتی چهارگانه از سوی متولیان اداره ثبت احوال یکی از مسائل حساس و مهم به شمار می آید که باید با تعامل تمامی دستگاههای بخشی نسبت به تدوین و روزآمد کردن آن گام جدی برداشت.

نظر شما