شناسهٔ خبر: 24281498 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

شورای عالی صلح افغانستان: با تروریست‌های بین‌المللی مذاکره نمی‌کنیم

سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرد که این شورا با تروریست‌های بین‌المللی مذاکره نخواهد کرد بلکه آنها در میدان جنگ سرکوب خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم، «سید احسان طاهری» سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان در نشست «رفاه و صلح در افغانستان» اعلام کرد درهای صلح به روی تروریست ها بین المللی مسدود است.

وی در ادامه تصریح کرد با این حال، دولت افغانستان حاضر است تا با مخالفان مسلح از طریق شورای عالی صلح افغانستان بدون هیچ قید و شرطی مذاکره کند.

سخنگوی شورای عالی صلح به «جمهور» گفت: گروه های تروریستی بین المللی در نهایت توسط نیروهای امنیتی افغان در میدان های جنگ سرکوب خواهند شد.

این در حالی است که «اسماعیل قاسمیار» مشاور امور بین الملل شورای عالی صلح افغانستان پیش از این نیز به خبرگزاری تسنیم گفته بود که دولت افغانستان با داعش و گروه های وابسته به آنها هرگز مذاکره نخواهد کرد.

«حاجی دین محمد» عضو شورای عالی صلح افغانستان نیز به «رادیوآزادی» گفته که وزارت خارجه، شورای عالی صلح و شورای امنیتی ملی افغانستان به صورت مشترک درباره موضع افغانستان در روند صلح کار می کنند.

وی افزود: دولت افغانستان قرار است طرحی را در نشست روند کابل به کشورهای جهان ارائه کند که درباره اقدامات عملی در روند صلح متمرکز شده است.

قرار است تا چند روز آینده نشست روند کابل به رهبری افغانستان با حضور بیش از 25 کشوردنیا و سه سازمان بین المللی در شهر کابل برگزار شود.

این در حالی است که به نظر بسیاری از کارشناسان، دولت افغانستان استراتژی مشخصی برای مصالحه با مخالفان مسلح دولت ندارد و سیاست متناقضی در قبال مذاکره با مخالفان مسلح در پیش گرفته است.

از سوی دیگر، مشاور امنیت ملی افغانستان از تلاش مقامات افغان برای بستن دفتر سیاسی طالبان در قطر خبر داده است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما