شناسهٔ خبر: 24281228 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سلامت نیوز | لینک خبر

دستان پُرِ وزیر بهداشت برای اصفهانی ها

صاحب‌خبر -

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر سه روزه خود به استان اصفهان 24 طرح بهداشتی و درمانی را افتتاح، از چندین بیمارستان و مرکز درمانی و داروسازی بازدید و با مسئولان و دانشجویان این استان دیدار کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چهارشنبه شب (دوم اسفند) وارد فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان شد و سفر سه روزه خود به این استان را با بازدید از مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی اصفهان و طرح توسعه این بیمارستان آغاز کرد.


وی در این بازدید در جریان روند خدمت رسانی به بیماران در بیمارستان آیت الله کاشانی اصفهان قرار گرفت و گفت: امروز اصفهان در زیرساخت های سلامت، یک استان پیشرو است.

*** افتتاح بیمارستان منظریه خمینی شهر پس از سالها انتظار


وزیر بهداشت پنجشنبه در دومین روز سفر خود به استان اصفهان، روز پر کاری را پشت سر گذاشت،قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه با حضور در داروسازی رها و بازدید از این شرکت تولیدی، 2 قلم داروی تولید داخل به نام های قطره چشمی لوتپردنول ( لوترا ) و قرص پتاسیم سیترات 1080 میلی گرم ( آلکانف ) را رونمایی کرد.


وزیر بهداشت پس از این رونمایی با تاکید بر اینکه فعالیت 12 کارخانه داروسازی در اصفهان، مایه افتخار است، گفت: با همه تحریم ها، وضعیت و جایگاه ایران در زمینه تولید دارو خوب است و 96 درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود. وی افزود: تصور نمی کردم یک شرکت داروسازی در کمتر از 2 دهه فعالیت فعالیت بیش از یکصد قلم دارو را تولید کرده باشد.


افتتاح ساختمان جدید معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و مجموعه آزمایشگاه های کنترل غذا و دارو در این ساختمان، دیگر برنامه سفر وزیر بهداشت به اصفهان بود.


این ساختمان در هفت کیلومتری جاده مَرغ در جنوب کلانشهر اصفهان در چهار هزار متر مربع فضای اداری و 2 هزار متر مربع فضای آزمایشگاهی با اعتبار 13 میلیارد تومان با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.


وزیر بهداشت در این مراسم گفت: غذا و دارو بخشی بسیار مهم و پرمسئولیت است لذا باید تلاش کنیم تا زمینه رشد و ارتقای امکانات این عرصه را فراهم کنیم.
بیمارستان 9 دی منظریه خمینی شهر یکی از مهمترین طرح های بهداشتی و درمانی استان اصفهان بود که در سفر وزیر بهداشت به طور رسمی افتتاح شد.
این بیمارستان 174 تختی یکی از طرح های بزرگ درمانی و دولتی استان اصفهان است.


کلنگ احداث این بیمارستان در سال 72 ( 24 سال قبل ) به زمین خورد اما در طول این سال ها در فراز و نشیب مدیریت ها و تصمیم های مختلف، کار آن نیمه تمام ماند تا به دولت یازدهم رسید و در این دولت تکمیل و تجهیز شد.


در حالیکه این بیمارستان در دولت یازدهم تکمیل و تجهیز شده بود اما زمان بهره برداری آن به دولت دوازدهم رسید.


بیمارستان 9 دی منظریه خمینی شهر در زمینی به مساحت بیش از 54 هزار متر مربع و زیربنای چهار هزار متر مربع ساخته شده و با اجرای طرح تحول سلامت، بخش قابل توجه ای از این طرح تکمیل و به بهره برداری رسید.


قاضی زاده هاشمی در مراسم افتتاح این بیمارستان گفت: بخش بهداشت و درمان شهرهای اصفهان و خمینی شهر با کمبود نیرو مواجه است و باید مسئولان سازمان امور استخدامی و برنامه و بودجه برای رفع این مشکل توجیه شوند.


**دیدار سهیلا جورکش قربانی اسید پاشی با وزیر بهداشت و درمان


وزیر بهداشت در حاشیه بازدید خود از بیمارستان منظریه خمینی شهر، چشمان « سهیلا جورکش » یکی از قربانیان حادثه اسید پاشی سال 93 اصفهان را نیز معاینه کرد.


جورکش با ابراز احساسات از اینکه توانسته است در آخرین عمل جراحی در خارج از کشور بخشی از بینایی خود را به دست آورد، خطاب به قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت گفت: از شما بابت همه مهربانی‌ ها و حمایت‌های بی‌ دریغ‌ در ایام سخت درمانم سپاسگزارم.


همچنین وزیر بهداشت در این سفر که دومین سفروی به استان اصفهان بود ، هشت واحد ارائه دهنده خدمات بهداشتی را با مرکزیت مرکز جامع خدمات سلامت شهید سرخوش شاهین شهر افتتاح کرد.


این واحدهای بهداشتی شامل خانه بهداشت روستای کبجوان اصفهان، آزمایشگاه مرکزی و آموزشگاه بهورزی فریدن، مرکز جامع خدمات سلامت روستایی مورچه خورت، مرکز جامع خدمات سلامت شهید سرخوش شاهین شهر، پایگاه سلامت شهید ردانی پور شاهین شهر، چهار واحد پانسیون پزشکان جندق، مرکز جامع خدمات سلامت زواره و مرکز جامع خدمات سلامت حجت آباد چادگان و همچنین پانسیون های پزشک و مامای این مرکز بود.


عملیات ساخت بیمارستان 96 تختخوابی شهرستان برخوار نیز روز پنجشنبه با حضور وزیر بهداشت آغاز شد.


این بیمارستان در جاده حبیب آباد در زمینی با مساحت 50 هزار متر مربع با زیربنای حدود 11 هزار متر مربع و اعتبار 70 میلیارد تومان ساخته و تجهیز می شود.
وزیر بهداشت همچنین روز پنجشنبه از بیمارستان حضرت محمد(ص) میمه و گلدیس شاهین شهر بازدید کرد.


قاضی زاده هاشمی در دومین روز سفر خود به استان اصفهان با دانشجویان نیز از نزدیک دیدار و گفتگو کرد.


وی در نشست صمیمی با دانشجویان تشکل های دانشجویی و شوراهای صنفی و کانون های فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: موضوعی به نام طب اسلامی نداریم و نباید برخی به اسم ائمه (س) طبابت؛ و به مردم دارو تجویز کنند.


او همچنین تاکید کرد: موانع پیش روی شورای صنفی دانشجویان باید برطرف شود و نظرات دانشجویان تشکل های مختلف اصفهان را به معاونان خودم در وزارتخانه منتقل می کنم.


دیدار با آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان و افتتاح مرکز جامع سلامت گوارش در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شامل مراکز تحقیقاتی گوارش و متابولیک کبد و مراکز غربالگری سرطان های معدن و روده نیز از دیگر برنامه های سفر وزیر بهداشت در روز پنجشنبه در اصفهان بود.

*** افتتاح اورژانس بیمارستان امین در راستای ارتقای کیفیت هتلینگ


وزیر بهداشت روز جمعه، چهارم اسفند نیز چند برنامه افتتاح و بازدید را پشت سر گذاشت.


بخش جدید اورژانس و طرح توسعه بیمارستان امین اصفهان با ظرفیت 33 تخت، در روز جمعه با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.


این بخش در راستای طرح ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان ها، در زمینی با مساحت 2 هزار و 560 متر مربع و اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و 200 میلیون تومان در دو سال نوسازی، تکمیل و تجهیز شده است.


وزیر بهداشت در این برنامه، از پروژه ساخت کلینیک تخصصی و فوق تخصصی (شامل 50 اتاق پزشک متخصص و فوق تخصص) و مرکز غربالگری سرطان بیمارستان امین که در زمینی با زیربنای 6 هزار و 737 متر مربع در حال ساخت است و حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد نیز بازدید کرد.


وزیر بهداشت همچنین روز جمعه به عیادت پزشک مصدوم شده اصفهانی در بیمارستان الزهرا(س) اصفهان رفت.


این پزشک هفته گذشته مورد ضرب و شتم همراهان یک بیمار در بیمارستان فارابی اصفهان قرار گرفته بود.


همراهان بیمار 65 ساله ای که در بخش روانپزشکی بیمارستان فارابی بستری بود و به دلیل آمبولی ریه فوت کرد سه شنبه هفته گذشته با حمله به کادر درمانی و تجهیزات بیمارستان، با ضرب و شتم پزشک و پرستار، پزشک را مجروح و بیش از یک میلیارد ریال خسارت به بیمارستان فارابی اصفهان وارد کرده ‌اند.
قاضی زاده هاشمی همچنین با حضور در بیمارستان فارابی اصفهان با اهدای گل از پرستارانی که مورد حمله و اهانت همراهان بیمار قرار گرفته بودند، دلجویی کرد.


در آخرین روز سفر وزیر بهداشت به اصفهان، نخستین دستگاه تصویربرداری سی تی اسکن 256 اسلایس ویژه آنژیوگرافی با قابلیت تشخیص بیماری های قلبی با ظرفیت پذیرش 40 بیمار در روز با سرمایه گذاری 2.5 میلیون یورو در بیمارستان فوق تخصصی قلب شهید چمران اصفهان بهره برداری شد.


بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهید چمران با مشارکت خیر اصفهان، آخرین برنامه سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان اصفهان بود.


قاضی زاده هاشمی پس از سه روز سفر فشرده به اصفهان، شامگاه جمعه چهارم اسفند این استان را به مقصد تهران ترک کرد.

نظر شما