شناسهٔ خبر: 24281096 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

فعال شدن نهضت تولید متون تئاتر؛ براساس اندیشه‌های ایرانی و اسلامی

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: نهضت تولید متون تئاتر را براساس اندیشه‌های ایرانی و اسلامی فعال خواهیم کرد و در همین راستا از تئاترهایی مانند تئاتر «من کدامم؟» که در همین دایره قرار می‌گیرد، حمایت ویژه‌ای خواهد شد.

صاحب‌خبر -

 سید سعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در حاشیه تئاتر «من کدامم؟»، اظهار کرد: ما خدمت دوستان انجمن نمایش استان اعلام کرده‌ایم که با توجه به اینکه توسعه مناسبی در حوزه کمیت تئاتر رخ داده است و میانگین توسعه ما از میانگین توسعه کشور بالاتر است باید توجه ویژه‌ای به حوزه کیفیت تئاتر داشته باشیم. 

وی ادامه داد: در کنار پیگیری افزایش کمیت تئاترها در استان، ما به دنبال افزایش کیفیت تئاتر نیز خواهیم بود و این موضوع را به شکل فزاینده‌ای دنبال می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: در همین راستا ما نهضت تولید متون تئاتر را براساس اندیشه‌های ایرانی و اسلامی فعال خواهیم کرد و در همین راستا از تئاترهایی مانند تئاتر «من کدامم؟» که در همین دایره قرار می‌گیرد، حمایت ویژه‌ای خواهد شد.

سرابی گفت: ما توسعه تکنیکی تئاتر و آموزش‌های مرتبط با این حوزه را نیز پیگیری خواهیم کرد تا توسعه همه جانبه تئاتر استان در سال آینده نیز به شکل خوبی ادامه پیدا کند. 

وی در ادامه گفته‌های خود در خصوص تئاتر «من‌کدامم؟»، تصریح کرد: من در سنوات مختلف کارهای تئاتر کمال‌الدین غراب را دنبال کرده‌ام، نقطه برجسته آثار ایشان، تکیه بر مفاهیم دینی و معرفتی به خصوص در حوزه نویسندگی است و از همین رو من در طی این سالیان همواره آثار ایشان را دنبال کرده‌ام.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: آثار غراب به منظومه فکری مرحوم شریعتی نزدیک است و باعث شده تا آثار بکر و نابی توسط ایشان تولید شود که اندیشه‌ اسلامی در آنها نمود مناسبی داشته باشد. 

سرابی عنوان کرد: داستان روی داده در این نمایش، نسبت روشنی با نام آن دارد و در آن رگ‌های روشنی از مفاهیم دینی و مذهبی و اندیشه‌های دکتر شریعتی دیده می‌شد که برجستگی خاصی به این نمایش می‌داد که در کنار بازی‌های خوب هنرمندان جلوه درخشانی پیدا کرده بود.

انتهای پیام

نظر شما