شناسهٔ خبر: 24280856 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

گزارش/

فروش بنزین های ناخالص توسط دستفروشان در خیابان های بندرعباس/ایستگاه های توزیع گازخانگی به جایگاه سوخت اتومبیل ها تبدیل شده است

در هنگام عبور از خیابان های هرمزگان افرادی را می بینیم که در حال فروش بنزین های ناخالصی هستند که بخش اعظمی از آن را آب فراگرفته است، همچنین در ایستگاه های عرضه کپسول های خانگی نیز، اتومیبل های زیادی برای تخلیه گاز خانگی به دورن سیلندرهای ماشین وجود دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمزپرس؛ با وجود اینکه در نقاط مختلف شهر بندرعباس، پمپ بنزین و گاز وجود دارد، اما شاهد فروش آن ها به صورت آزاد در سطح هستیم. به طوری که اکنون برخی، کپسول های گاز را در کنار خیابان ها آورده و اقدام به تخلیه آن به درون مخازن گاز ماشین ها می کنند.

در واقع گازی که از درون کپسول ها استخراج می شود تفاوت های عمده ای با گاز(سی ان جی) دارد، یکی از اصلی ترین تفاوت آن ها در این است که گاز خانگی دارای فشار کم می باشد و استفاده از این نوع گاز در حجم بالا قطعا به صرفه نیست زیرا باعث می شود تعدا دفعات اتسفاده از گاز افزایش یابد.

فروش بالای عرضه گاز خانگی به ماشین ها باعث شده تا اکنون برخی نیز در کنار دکه های کوچکی که در کنار خیابان ها قرار داده اند، اقدام به فروش نوعی دیگر از سوخت یعنی بنزین کنند.

فروشندگان اصلی این نوع سوخت ها به طور آزاد در شهربندعباس اغلب زنان و مردان مسن هستند که قادر به انجام کارهای سنگین نبوده و برای گذران زندگی اقدام به انجام این کار کرده اند.

برای بررسی این موضوع با شهروندان هرمزگانی گفت و گو کردیم.

بنزین های ناخالص موجب بروز آسیب جدی به موتور اتومبیل

مهدی عابدینی تعمیرکار اتومبیل  در گفت و گو با خبرنگارهرمزپرس، با اشاره به اینکه در نقاط مختلف شهر بندرعباس افراد زیادی سوخت های ناخالص به رانندگان اتومبیل ها می فروشند، اظهار کرد: استفاده از این نوع سوخت ها باعث شده تا اکثر ماشین به دلیل خرابی روانه ی تعمیرگاه شوند.

تعمیرکار اتومبیل با بیان اینکه استفاده از گازهای خانگی موجب آسیب به سوپاپ های ماشین می شود، گفت: استفاده از گازخانگی ضررهای بسیاری به ماشین واردمی کند که مهم ترین آن ها خرابی موتور ماشین است.

عابدینی بیان کرد: از آنجایی که گازهای خانگی و گاز " سی ان جی" باهم تفاوت های دارند، و اغلب گازهای خانگی موجب ایجاد بوی بد در قسمت جلویی ماشین می شود که باعث ایجاد حالت تهوع در سرنشینان ماشین می شود.

 

 

وی با بیان اینکه اکنون در کنار خیابان ها نیز عده ای به رانندگان بنزین می فروشند، افزود: این افراد بنزین ها را درون بطری هایی با حجم های متفاوت می ریزند و در کنار خیابان ها می فروشند که هرروز نیز تعداد این افراد بیشتر می شود.

تعمیرکار ماشین ادامه داد: اکثر این بنزین ها خالص نیستند و درون اکثر آن ها آب و نفت وجود دارد، که این موضوع ضمن آسیب به قطعات مختلف موتور، موجب استفاده مکرر از سوخت می شود.

عابدینی با بیان اینکه آسیب این نوع سوخت های ناخالص باعث  ایجاد هزینه هایی برای رانندگان می شود، خاطرنشان کرد: رانندگان باید ضمن پرداخت هزینه سوخت های مکرر، به دلیل آسیب این سوخت ها باید سه میلیون تومان بابت خرید موتور جدید بپردازند.

تفاوت قیمت بنزین دستفروشان با سوختی که در جایگاه به فروش می رسد

 

احمد اشتری راننده ماشین آژانس در گفت وگو با خبرنگار هرمزپرس، با اشاره به اینکه تاکنون چندین بار از بنزین و گازی که در خیابان ها به فروش می رسد، استفاده کرده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه جایگاه بنزین و گاز در نقطه ی پرتردد ( مرکز شهر) وجود ندارد، برای جلوگیری از اتلاف وقت و سوخت اضافه اقدام به خرید بنزین از دستفروشان کرده است.

این راننده بیان کرد: با وجود اینکه قیمت بطری های بنزین از مقداری که سوختی که در جایگاه سوخت عرضه می شود گران تر است اما میزان آن خیلی کمتراست و اکثر بطری ها نیز کاملا پر نیستند.

 

اشتری با اشاره به اینکه در هرماه چندین بار ماشین را به تعمیرگاه می برد، خاطر نشان کرد: متاسفانه اغلب اوقات ماشین دچار خرابی های پی در پی می شود و چندین روز در تعمیرگاه می ماند.

فروش سیگار در کنار دکه های بنزینی

طاها علیمردانی، شهروند هرمزگانی در گفت وگو با خبرنگار هرمزپرس، با اشاره به اینکه در بندرعباس دستفروشان بنزین نیز وجود دارند، اظهار کرد: این موضوع در واقعا چهره ی زشتی به شهر داده چراکه در کنار این افراد اغلب سیگار و تنباکو نیز به فروش می رسد.

شهروند هرمزگانی ادامه داد:این فروشندگان اغلب بنزین های خود را از سهمیه بنزین موتور سیکلت های قدیمی که قابل استفاده نیستند، بعد از استخراج از جایگاه بنزین در بطری تخلیه می کنند و می فروشند.

علیمردانی خاطر نشان کرد: با توجه به ضررهای توزیع این سوخت ها به اتومبیل های شهروندان، قطعا رفع این مشکل نیازمند بررسی و پیگیری بیشتر مسئولان است، چراکه اکنون درشهرستان های هرمزگان نیز این کار رواج پیدا کرده است.

انتهای پیام/ص

 

برچسب‌ها:

نظر شما