شناسهٔ خبر: 24280344 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سندرز: آمريکا به کارزار اعمال حداکثر فشار ممکن بر کره شمالي ادامه مي دهد

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید گفت: آمریکا قصد دارد به کارزار اعمال حداکثر فشار ممکن بر کره شمالی ادامه دهد.

سخنگوی کاخ سفید در کره جنوبي گفت: «ما قصد داریم به کارزار اعمال حداکثر فشار ممکن ادامه دهیم. تحریم‌های جدید شدیدترین تحریم‌هایی است که ما تاکنون علیه کره شمالی وضع کرده ایم. ما قصد داریم به همین شکل ادامه دهیم. امیدواریم شاهد تغییری در رفتار کره شمالی و شروع روند خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی باشیم. تمرکز ما روی همین است. اما غیر از آن، ما درباره اقدامات احتمالی آینده اظهار نظر نمی‌کنیم. اما می‌توانم به شما اعلام کنم که رئیس جمهور آمریکا قصد ندارد همان اشتباه دولت قبلی را مرتکب شود و نرم و ضعیف ظاهر شود. او می‌خواهد همچنان قدرتمند باشد و به اعمال حداکثر فشار ممکن علیه کره شمالی ادامه دهد.»

سندرز در دیدار از کره جنوبی ایوانکا ترامپ دختر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را همراهی می‌کند که قصد دارد در مراسم اختیامیه مسابقات المپیک زمستانی در پیونگ چانگ حضور یابد. ایوانکا ترامپ سرپرستی هیئت آمریکایی را در مراسم اختیامیه بر عهده دارد.
جیمز ریش، سناتور آمریکایی نیز که همراه با سندرز به کره جنوبی رفته است گفت: «ببینید، هیچ کس خواهان اقدام نظامی نیست. اما رئیس جمهور آمریکا این را گفته است و همچنان به آن متعهد است که نگذارد کره شمالی یک کلاهک هسته‌ای روي یک موشک بالستیک قاره پیما سوار کند. وقتی او چنین حرفی می‌زند، باید به حرف او گوش کرد.»
وی افزود: «اگر تغییر اساسی رخ ندهد او (ترامپ) مجبور است تصمیمات سختی بگیرد. ما در این مرحله هستیم و آماده ایم هر کاری برای دفاع از آمریکا انجام دهیم. اما امیدواریم چنین اتفاقی نیفتد. هیچ کس نمی‌خواهد وضع از این بدتر بشود. اما ما به اینجا رسیده ایم و واقعیت همین است.»

نظر شما