شناسهٔ خبر: 24280305 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشهد| ۷۳ عنوان شغلی مدیریتی خراسان رضوی در اختیار بانوان است

R41347/P1494/S6,1188/CT1

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: سعی شده که از توانمندی بانوان در عرصه‌های مدیریتی در استان استفاده شود و هم اکنون ۷۳ زن در مشاغل مدیریتی خراسان رضوی فعالیت دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سید جواد حسینی بعدازظهر امروز در جمع فرمانداران استان اظهار داشت: در بررسی نارضایتی‌های مردمی دستگاه‌های اجرایی استان باید رویکرد برنامه‌ریزی فعال را جایگزین رویکرد منفعل کنند و در راستای حل مشکلات و نارضایتی‌ها فعالیت‌هایی که انجام داده‌اند، می‌توانند انجام دهند و اقدامات در دست انجام را احصا کنند.

وی افزود: با رویکرد تردد امواج به جای تردد افراد میز خدمت الکترونیکی ظرف یک سال آینده در دستگاه‌های اجرایی راه اندازی شده و همچنین ظرف 6 ماه آینده نیز میز خدمت حضوری با هدف تسهیل خدمت به ارباب رجوع راه اندازی می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برای  تحقق این هدف کارگروه بررسی نارضایتی‌های اجتماعی در سطح استان و متناظر آن در فرمانداری‌ها باید  فعال شود  و این کارگروه  انسجام عملکردی دستگاه‌ها و نیز حضور فعالانه آنها به جای رویکرد منفعلانه را وجهه همت خویش  قرار دهد؛ همچنین علاوه بر طرح مسائل در این کارگروه حضور میدانی مسئولان در مناطق نیز وجه همت قرار گیرد.

حسینی تصریح کرد: راه اندازی مجمع مشورتی زنان، راه اندازی  خانه‌های  احزاب، جوانان و تشکل‌های غیردولتی ، تدوین و توجه به نظام‌نامه تفاهم تشکل‌ها با دولت، راه‌اندازی پارلمان مشورتی جوانان، راه‌اندازی مجامع سلامت و راه‌اندازی میز گفت‌وگو با اقشار مختلف از جمله فعالیت‌های استان در راستای تحقق حقوق شهروندی و مشارکت نظام‌مند مردم است.

وی یکی از حقوق شهروندی را اداره امور جامعه توسط شایستگان دانست و افزود: با رویکرد عدالت ترجیحی باید به جوانان، زنان و اقوام توجه بیشتری شود و عزم دولت آن است که تا پایان زمان کار خود میانگین سنی مدیران خود را از 48 سال کنونی به 40 سال تقلیل دهد و همچنین 30 درصد را پست ها را نیز به زنان جوان واگذار کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: 87 نفر از دهیاران استان زن هستند که نسبت به دوره قبل نشان از رشد 65 درصدی دارد.

حسینی افزود: در کل استان 200 مدیرکل، مدیر عامل و رئیس داریم که 61 نفر از آنان مدیر کل هستند و 3 نفر از این تعداد زن هستند.

وی اظهار داشت: 73 زن در مشاغل مدیریتی استان مشغول به کار هستند که 50 نفر آنان معاون، و مشاور امور بانوان، 20 نفر روسای ادرات و 3 نفر نیز مدیر کل هستند.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی  تعداد  زنان شاغل استان را 64 هزار و 589 نفر دانست و اظهار داشت: 46 هزار و 541 نفر از این تعداد را معلمان زن در استان تشکیل می‌دهند.

حسینی افزود: 116 زن  عضوشوراهای شهر و روستا هستند که از این تعداد 24 نفر عضو شوراهای شهری و 92 نفر عضو شوراهای روستایی هستند.

وی  گفت: هزار و 31 نفر از اساتید استان از بانوان بوده و در استان 564 هزار و 342 نفر دانش آموز دختر نیز مشغول به تحصیل هستند.

حسینی تصریح کرد: 187 سازمان مردم نهاد استان با مدیریت بانوان اداره می‌شود و برای سال  97 در استان رشد 15  درصدی تشکل‌های مرتبط با حوزه بانوان هدف گذاری شده است.

معاون استاندار با بیان اینکه 7 حزب از 53 حزب استان با مدیریت بانوان اداره می‌شود، اظهار داشت: هزار و 271 زن در قالب احزاب در استان فعال هستند و  از 320 نشریه موجود در استان 25 نشریه توسط زنان مدیریت می شود.

وی گفت: 500 زن کارآفرین در استان داریم که از این تعداد 300 نفر ساکن مشهد و مابقی ساکن شهرستان‌های استان هستند.

حسینی با بیان اینکه در خراسان رضوی 7 شهر تلفیقی داریم که 51 درصد جمعیت آن برادران اهل تسنن و 49 درصد برادران شیعه در آن زندگی می‌کنند، اظهار داشت: هم اکنون در استان خراسان 13704 کارمند دولت از برادران خوب اهل تسنن ما هستند، 65 هزار و 842 مددجوی کمیته امداد در مناطق تلفیقی را برادران اهل تسنن تشکیل می‌دهند و علاوه بر این 78 مدیر دولتی ، بانک و شهرداری را برادران اهل تسنن به عهده دارند که در خدمت نظام و جامعه به ارائه خدمت می‌پردازند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروزه به علت وجود فضای مجازی با مفهوم جامعه بدون مرز مواجه هستیم اظهار داشت: سرعت دگرگونی در این جامعه بالا و فراگیر است و این جامعه را می‌توان جامعه طوفانی نیز نام نهاد.

وی افزود: مدیریت در این جامعه طوفانی بسیار سخت است و شبکه‌های مجازی مولفه جدی برای مدیریت است که باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام/ ع

نظر شما