شناسهٔ خبر: 24279516 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تونی اولیویرا: علی کریمی یکی از بزرگترین فوتبالیست‌های آسیا بود/ هواداران تراکتورسازی من را یکی از خودشان می‌دانستند

R1015161/P35350/S3,27,28/CT10

سرمربی پیشین تراکتورسازی از دوران سرمربیگری‌اش در تراکتورسازی و تجربه حضورش در لیگ قهرمانان آسیا با این تیم سخن گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تونی اولیویرا که در فصل 12-2011 تیم فوتبال تراکتورسازی را به بهترین عنوانش در رقابت‌های لیگ برتر ایران یعنی نایب‌قهرمانی رساند، در گفت‌وگو با سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در خصوص اولین رویارویی‌اش با بازیکنان تراکتورسازی گفت: روز اول را به خاطر دارم که به بازیکنانم گفتم که حضورم در تراکتورسازی برایم یک چالش است.

این سرمربی 71 ساله صحبت‌های خود را اینطور ادامه داد: به بازیکنانم گفتم که می‌خواهم تجربه‌ام را به عنوان بازیکن و مربی به آنها انتقال دهم و به آنها کمک کنم که نه‌تنها فوتبالیست بهتری، بلکه انسان بهتری هم شوند. همیشه صد درصد توانم را در کار با بازیکنانم به کار می‌گیرم.

تونی در مورد تجربه حضورش در بالاترین سطح رقابت باشگاهی آسیا نیز اظهار داشت: بازی در لیگ قهرمانان آسیا فوق‌العاده‌ترین تجربه زندگی من بوده است، جایی که به سراسر قاره آسیا سفر کردم، با مربیان و مردم جدیدی دیدار کردم و فرهنگ‌ها و اعتقادات مختلفی را دیدم که این جالب بود.

وی که در سال 2014 موفق شد تراکتورسازی را به اولین قهرمانی‌اش در رقابت‌های جام حذفی ایران برساند، یادآور شد: بازیکنان و هواداران تراکتورسازی مرا تنها به عنوان مربی خود نمی‌دیدند، بلکه من را یکی از خودشان می‌دانستند. هرگز دوران حضورم در تبریز و هواداران تراکتورسازی را فراموش نخواهم کرد. وقتی در ورزشگاه شهر تبریز قدم می‌زدم، هواداران نامم را فریاد می‌زدند. ما به ندرت در خانه شکست می‌خوردیم و اوضاع برای ما فوق‌العاده بود.

تونی در خصوص کار با برخی بازیکنان نامدار ایرانی هم گفت: علی کریمی یکی از بهترین بازیکنان تاریخ ایران بود. به یاد دارم زمانی که ما به خارج از ایران سفر می‌کردیم، می‌دیدم که هواداران چه تقدیری از او می‌کنند. او یکی از بزرگترین فوتبالیست‌های آسیا بود. آندرانیک تیموریان هم بازیکن بزرگ و مستعدی بود و از کار با او هم لذت بردم. مهدی کیانی هم بازیکن مهمی برای تراکتورسازی بود. او بازیکنی بود که عاشق تراکتورسازی بود و در مقابل هواداران هم او را دوست داشتند. کیانی بازیکن فوق‌العاده‌ای برای ما بود.

تونی که اکنون هدایت تیم کاظمه کویت را عهده دار است، در پایان خاطرنشان کرد: من دوران مربیگری خوبی را در چین و خاورمیانه داشته‌ام. کویت کشوری زیبا و تجربه‌ای جدید برای من است. سعی می‌کنم تجربیاتم به عنوان بازیکن و مربی را به بازیکنانم منتقل کنم تا پیشرفت کنند. من با همان روحیه‌ای که در ایران، چین و جاهای دیگر بودم، در  اینجا هستم.

انتهای پیام/

نظر شما