شناسهٔ خبر: 24279491 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

دبیر شورای عالی فضای مجازی بیان کرد

تاخیر قوه قضائیه و وزارت ارشاد در حمایت از پیام رسان ها

ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی از تاخیر قوه قضائیه و وزارت ارشاد در اجرای مصوبه حمایت از پیام رسان های داخلی خبر داد و گفت: پیگیر نظارت بر اجرای مصوبه شورای عالی فضای مجازی برای ساماندهی پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی هستیم.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /فیروزآبادی افزود: آنچه  در اجرای مصوبه مربوط به وزارت ارتباطات بود به مرکز ملی فضای مجازی ارائه شده است  حتی اعلام کرده در اعطای وام (5 میلیارد تومانی) به پیام رسان های داخلی  مشکلی ندارد اما آنچه مربوط به تعهدات قوه قضائیه و وزارت ارشاد است، هنوز اجرایی نشده و این دو نهاد در اجرای این مصوبه تاخیر دارند.

فیروزآبادی اضافه کرد: در همین حال سازمان صدا و سیما همکاری خوبی در اجرای این مصوبه داشته و به آنچه  برعهده اش گذاشته شده، عمل کرده است.

فیروزآبادی  با بیان اینکه هم اکنون پیام رسان های داخلی حدود ۱۲ تا ۱۳ میلیون کاربر دارند، گفت: مشکل قانون مالکیت معنوی باید با همکاری سه قوه حل شود.

فیروزآبادی همچنین گفت: موضوع حفاظت از اطلاعات و داده در اولویت برنامه های شورای عالی فضای مجازی قرار دارد و به زودی این موضوع را در صحن شورا به تصویب می رسانیم تا داده های مردم حفاظت شده و حریم خصوصی آنها در فضای مجازی رعایت شود. بعد از آن نوبت بحث قانون مالکیت معنوی است.

/مهر

نظر شما