شناسهٔ خبر: 24279272 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

سرمایه‌گذار ساخت ساختمان سفارت آمریکا در قدس کیست؟

اختصاصی ابنا

یک سرمایه دار یهودی ـ آمریکایی، داوطلب سرمایه گذاری ساخت ساختمان سفارت آمریکا در قدس شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ شلدون ادلسون (به انگلیسی: Sheldon Gary Adelson) سرمایه دار یهودی ـ آمریکایی، داوطلب سرمایه گذاری ساخت سفارت آمریکا در قدس شد.

وزارت امور خارجه آمریکا با اعلام این خبر گفت: ساخت ساختمان سفارت آمریکا در قدس به جای سفارت کنونی در تل آویو، دست کم 500 میلیون دلار هزینه خواهد داشت و ادلسون بدنبال این است که موانع قانونی این کار را در آمریکا از میان بردارد.

گفته می شود که سرمایه گذاری این سرمایه دار یهودی ـ آمریکایی باعث ایجاد اختلاف در بین نمایندگان و قانونگذاران آمریکا خواهد شد. چون قبول سرمایه گذاری از طرف دیگران باعث خواهد شد تا لابی ها فعال شده و سیاست خارجه آمریکا تحت تأثیر افراد قرار گیرد.

شلدون ادلسون یکی از مهمترین بازیگران روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی است. همچنین از طرفداران نتانیاهو و صاحب امتیاز بزرگترین روزنامه در اسرائیل است.

این میلیارد یهودی که ثروت او 40 میلیون دلار تخمین زده می شود، یکی از حامیان اصلی دونالد ترامپ در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود و پس از پیروزی ترامپ در انتخابات، 5 میلیون دلار برای جشن پیروزی رئیس جمهور جدید آمریکا هزینه کرد.

گفتنی است دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز ۱۵ آذر امسال (1396) قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و اعلام کرد که قصد دارد سفارت کشورش را از تل‌آویو به این شهر منتقل کند.

این تصمیم با مخالفت‌ها و محکومیت‌های گسترده جهانی مواجه شد و دو هفته بعد، روز ۳۰ آذرماه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ۱۲۸ رأی موافق و ۹ رأی مخالف قطعنامه‌ای را در محکومیت آن به تصویب رساند.

...........................
پایان پیام/ 167

نظر شما