شناسهٔ خبر: 24279068 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

اظهارات برادر یکی از جانباختگان پرواز تهران - یاسوج

برادر یکی از جانباختگان پرواز تهران - یاسوج گفت: حالا که ما عزیزانمان را از دست داده‌ایم و برگشتی هم ندارند اما مسئولان برای رفاه حال مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در جهت ایجاد زیرساختهای لازم بخشهای مختلف جاده‌ای، ریلی، هوایی و ... چاره ای اساسی بیندیشند تا شاهد سوانح و حوادث کمتری در این استان باشیم.

صاحب‌خبر -

محمد علی راد در گفت‌وگو با ایسنا افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای منابع خدادادی و سرمایه های ملی است که باید بیشتر از  این به امور زیربنایی و زیرساختی این استان توجه شود چراکه این استان محروم نیاز به توجه ویژه دارد.

راد تصریح کرد: باید مسئولان برای مردم احترام قائل شوند. اگر این فرودگاه هواپیمای استاندارد داشت این حادثه پیش نمی آمد. برادرم همیشه با پرواز شیراز سفر می‌کرد اما در این دفعه در آخرین لحظه بلیط پرواز خود را تعویض کرد و با پرواز تهران- یاسوج آمد. بلیط پرواز شیراز- تهران را داشت که قرار بود روز دوشنبه، 30 بهمن مجددا برای شرکت در جلسات ورزشی به تهران برگردد.

 برادر یکی از جانباختگان پرواز تهران- یاسوج عنوان کرد: چند بار هواپیمای فرودگاه یاسوج با مشکلاتی مواجه و پروازهای آن نیز لغو شد، با این وضعیت وقوع چنین سانحه‌ای قابل پیش بینی بود.

راد اظهار کرد: برادرم شب قبل از حادثه با خانواده‌اش تماس تلفنی داشت و گفت که قرار است به یاسوج بیاید. در صورتی که وضعیت هوا مساعد نبود پرواز تهران- یاسوج و بلعکس لغو می‌شد اما روز یکشنبه، 29 بهمن ماه یعنی روز سقوط پرواز تهران- یاسوج با وجود مساعد نبودن وضعیت جوی، این پرواز لغو نشد. چرا در این خصوص اقدام نشد و اجازه پرواز دادند.

وی بیان کرد: حادثه سقوط پرواز تهران- یاسوج به وقوع پیوست و جانباختگان این حادثه که اکثرا افراد علمی و نخبه بودند، دیگر باز نمی گردند اما از مسئولان انتظار داریم با فراهم کردن زیرساختهای لازم در فرودگاه یاسوج و امور زیربنایی استان کهگیلویه و بویراحمد از وقوع حوادث و اتفاقات بعدی جلوگیری کنند.

برادر اردشیر راد از جانباختگان پرواز تهران- یاسوج گفت: تلاش مسئولان اجرایی بحران، حاضر در محل حادثه و همه نیروهای امدادی و کوهنورد قابل تقدیر است اما ناهماهنگی های وجود داشت و می‌توانستند برای جستجو و انتقال اجساد بهتر و زودتر عمل کنند. در دو روز اول وقوع حادثه هوا مساعد بود که باید مسئولان تمام توان خود را بری انتقال اجساد می‌گذاشتند و باید مسئولان استان به جای کمک از 4 استان از استانهای بیشتر درخواست کمک می کردند چراکه این حادثه ملی بزرگ بود.

وی با اشاره به وضعیت تلفات جاده‌ای استان بیان کرد: جاده های ارتباطی استان کهگیلویه و بویراحمد وضعیت مناسبی نیز ندارند و مسئولان فکری برای ارتقاء محورهای مواصلاتی این استان کنند تا تلفات جاده ای استان کاهش یابد.

به گزارش ایسنا، اردشیر راد، رئیس هیئت والیبال استان کهگیلویه و بویراحمد و کارمند پزشکی قانونی استان و از جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج بود.

پرواز شماره 3704 هواپیمائی آسمان در تاریخ 29 بهمن ماه با تعداد 6 نفر خدمه پروازی و 60 نفر مسافر برابر برنامه پروازی از فرودگاه مهرآباد تهران در ساعت 08:05 به پرواز درآمد و هواپیما در حوالی 9 مایلی شمال فرودگاه یاسوج دچار سانحه شد.

نظر شما