شناسهٔ خبر: 24278490 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کشت گیاهان دارویی در ۱۵۰ هکتار از اراضی شیبدار گلوگاه

طرح باغداری و کشت گیاهان دارویی در ۱۵۰ هکتار از اراضی شیبدار گلوگاه اجرا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدرضا یعقوبی رئیس کمیته امداد گلوگاه گفت: طرح باغداری و کشت گیاهان دارویی در ۱۵۰ هکتار از اراضی شیبدار مناطق محروم و کوهستانی گلوگاه اجرا شد.

وی افزود: این طرح‌ها برای مددجویان تحت حمایت با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۱۱ میلیون تومان از محل تسهیلات قرض الحسنه و کمک‌های بلاعوض برای ۱۳۰ نفر به مرحله اجرا درآمد.

رئیس کمیته امداد گلوگاه گفت: دراجرای این طرح‌ ها ارزیابی و پژوهش‌ های لازم در خصوص اثرات اقتصادی و اجتماعی و شناسایی افرادمستعد  ومیزان سطح زیر کشت آن‌ ها آموزش‌ های انفرادی و گروهی، مهارت آموزی انجام شده است.

یعقوبی افزود: اجرای طرح‌ های باغداری و پرورش گیاهان دارویی علاوه بر بالا بودن انگیزه کار و تلاش، باعث مهاجرت معکوس فرزندان مددجویان تحت حمایت از شهر به روستا شده است.

رئیس کمیته امداد گلوگاه گفت: اجرای اینگونه طرح‌ های اشتغال علاوه بر جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر در دراز مدت می‌تواند باعث جلوگیری از فرسایش خاک و رونق اقتصادی منطقه گردد.

لازم به ذکر است: درختان قابل کشت در این اراضی شیبدار گلوگاه شامل  درختان سیاه ریشه (از جمله گلابی، گیلاس، گردو، سیب و به) و همچنین گیاهان دارویی مانند زعفران، آویشن، گل گاوزبان، به لیمو) بوده است.

انتهای پیام/ م

توسعه کشت گیاهان دارویی در اراضی شیبدار گلوگاه

نظر شما