شناسهٔ خبر: 24278452 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزیر کشور: خرید ۲ هزار واگن مترو در دستور کار دولت است

R1011173/P1011116/S1,13/CT12

وزیر کشور از تصویب خرید دوهزار واگن برای تجهیز هر چه بهتر حمل و نقل عمومی (مترو) توسط شورای اقتصاد و دولت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ظهر امروز شنبه 5 اسفندماه در مراسم آغاز طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر شهری کشور که در محل این وزارتخانه برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اهمیت حمل و نقل درون و برون شهری و با توجه به سیاست‌های که رئیس‌جمهور ابلاغ کرده اند و به جد حامی آن هستند تلاش شده تامین منابع از محل صرفه‌جویی مصرف سوخت و از طریق بانک‌ها و خودروسازان صورت بگیرد.

وی در ادامه افزود: نوسازی امر مهمی است و امروز با هماهنگی و همکاری که بانک ها به عنوان تامین کننده منابع و اتحادیه اتوبوسرانی و به ویژه شهرداری ها با یکدیگر داشتند بخشی از اتوبوس‌ها و کامیونت ها و خودروها تحویل داده شد و این طرح در قالب این مشارکت دستگاه‌ها اجرایى شده است.

وزیر کشور تاکید کرد: طرح خاص و ابلاغى رئیس‌جمهور در حوزه نوسازى ناوگان حمل و نقل به زودى اجرایى مى‌شود.

رحمانى فضلى با بیان اینکه امیدواریم دولت تعهد خود را به شهرداری‌ها به سرعت انجام دهد تا بتوانیم امر نوسازی را تسریع کنیم، گفت: برای امر نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در سال سهمیه مشخصی در نظر گرفته شده است که طبق آن عمل مى‌شود.

وى در پاسخ به این سوال که مترو اهواز چه زمانى به بهره‌برداری خواهد رسید اظهار داشت: زیرساخت‌های مترو در آن شهر در حال انجام است و هنوز به اتمام نرسیده است، با توجه به مشکلاتی که در زمینه پیمانکاری بوده این تاخیرات به وجود آمده است.بنابراین پس از تکمیل زیرساخت‌های مترو در اهواز که اعلام شده که سال آینده به پایان می‌رسد واگن‌های مورد نیازهای آن تامین می شود.

وزیرکشور تصریح کرد: در حوزه خرید واگن‌ها اقدام شده به طورى که در این زمینه خرید 2 هزار واگن توسط دولت و شورای اقتصاد به تصویب رسیده است.

رحمانى فضلى تصریح کرد: حدود 650 واگن این هفته به مناقصه گذاشته می‌شود تا سفارش‌هاى مورد نیاز تامین داده شود.

انتهای پیام/

نظر شما