شناسهٔ خبر: 24278364 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همزمان با همایش تهران هوشمند؛

سامانه حساب شهروندی در تهران رونمایی می شود

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: سامانه حساب شهروندی در راستای طرح محوری هوشمندسازی شهر و خدمت رسانی مطلوب به شهروندان در تهران رونمایی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد فرجود روز شنبه در نشست خبری برگزاری همایش
«تهران هوشمند» افزود: این سامانه به منظور مدیریت تعاملات مدیریت شهری و شهروندان با قابلیت ارائه خدمات الکترونیکی مناسب از جمله خرید طرح ترافیک، کارت بلیت مترو و اتوبوس در پایتخت راه اندازی و فعال می شود.
وی با اشاره به اینکه این سامانه همزمان با برگزاری همایش تهران هوشمند رونمایی می شود، اظهار کرد: با راه اندازی این سامانه نحوه تعامل و ارائه خدمات به شهروندان بهتر و راحت خواهد شد.
فرجود با اشاره به اینکه همایش «تهران هوشمند» 13 و 14 اسفند امسال در مرکز همایش های برج میلاد برگزاری می شود، افزود: برگزاری جشنواره ساب پرتال ها با حضور 130 شرکت و رویدادهای کسب و کار نوین با حضور 100 مجموعه از جمله بخش های جنبی این همایش است.
به گفته وی، همچنین در این همایش از سند سیاست های شهر هوشمند نیز رونمایی می شود.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران افزود: این همایش
در هفت محور اقتصاد هوشمند، مردم هوشمند، شفافیت و اطلاع رسانی شفاف به شهروندان، حاکمیت هوشمند، جا بجایی هوشمند، محیط هوشمند و زندگی هوشمند برگزار خواهد شد.
این مقام مسئول در شهرداری تهران با اشاره به لزوم یکپارچه سازی زیرساخت ها برای تحقق طرح شهر هوشمند، افزود: در همین راستا شورای راهبردی شهر هوشمند و همچنین دبیرخانه شهرهوشمند با وظیفه نظارت بر فعالیت ها و تصمیم سازی و تدوین نقشه راه دراین حوزه، تشکیل شده است.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: شاخص های مدیرییت هوشمند ترکیبی از شاخص های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است که با موضوع فناوری اطلاعات درآمیخته است.
نخستین همایش «تهران شهر هوشمند» 13 و 14 اسفندماه در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار می شود.
تهرام/9353**1625

انتهای پیام /*

نظر شما