شناسهٔ خبر: 24278248 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار درباره حمله شيميايي تروریست ها در حومه دمشق

احمد کاظم رئيس شبکه امور حقوق بشر سوريه گفت: تروريست‌ها با استفاده از تسليحات شيميايي در حومه شرقي دمشق در حال تدارک اقدامي تحريک آميز هستند.

صاحب‌خبر -

هشدار درباره حمله شيميايي تروریست ها در حومه دمشق

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاري اسپوتنيک، احمد کاظم، رئيس شبکه امور حقوق بشر سوريه در مصاحبه اي با خبرگزاري اسپوتنيک اعلام کرد تروريست‌ها با استفاده از تسليحات شيميايي در حومه شرقي دمشق در حال تدارک اقدامي تحريک آميز هستند.

احمد کاظم گفت: شبکه حقوق بشر سوريه در مورد وقوع يک حمله احتمالي شيميايي (از جانب تروريست‌ها) که بر اساس اطلاعات به دست آمده محل آن در غوطه شرقي خواهد بود، هشدار مي دهد.

وي افزود تروريست‌ها احتمالا عليه ارتش سوريه و غيرنظاميان از سلاح شيميايي استفاده خواهند کرد و دولت سوريه را متهم خواهند کرد.

رئيس شبکه امور حقوق بشر سوريه همچنين گفت: اطلاعاتي که در اختيار دارد نشان مي دهد که تروريست‌ها اجازه نمي دهند غيرنظاميان به مناطق تحت کنترل نيروهاي دولتي بروند و از آنها به عنوان سپر انساني استفاده مي کنند.

مرکز روسي نظارت بر آتش بس در سوريه چندي پيش به نقل از يکي از ساکنان استان ادلب اعلام کرد جبهه النصره با مشارکت نيروهاي کلاه سفيد و احتمالا خبرنگاران خارجي، بيش از 20 بطري گاز کلر وارد منطقه سراقب کرده و در حال تدارک اقدامي تحريک آميز است.
دمشق بارها از اقدامات تحريک آميز با استفاده از مواد سمي در حلب، ادلب و حومه دمشق توسط تروريست‌ها خبر داده است.

کميسارياي عالي حقوق بشر سازمان ملل متحد چندي پيش در سايت اينترنتي خود اعلام کرد از چهارم فوريه تاکنون بيش از 340 غيرنظامي در غوطه شرقي کشته و بيش از 870 تن ديگر نيز زخمي شده اند. کميته بين المللي صليب سرخ نيز به نوبه خود از طرف‌هاي درگير مناقشه در سوريه خواست دسترسي پزشکان به غوطه شرقي را تضمين کنند.

نيروهاي دولتي سوريه در حال حاضر عمليات پاکسازي غوطه شرقي از تروريست ها به خصوص تروريست‌هاي عضو گروه جيش الاسلام و همچنين اعضاي جبهه النصره، احرارالشام و فيلق الرحمن را هدايت مي کنند.

نظر شما