شناسهٔ خبر: 24277843 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کرمانشاه| ۲۴۱۶ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد

R41380/P1357/S6,68/CT11

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۴۱۶ کیلو مواد مخدر در استان کرمانشاه کشف شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، علیرضا دلیری در نشست خبری که صبح امروز در محل ستاد پلیس مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه برگزار شد با اشاره به رشد 133 درصدی کشفیات مواد مخدر در سال جاری اظهار داشت: سال گذشته یک هزار و 36 کیلو مواد مخدر کشف شد که این مقدار از ابتدای امسال تاکنون دو هزار و 416 کیلو بوده که رشد 133 درصدی را نشان می‎دهد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون در راستای اجرای ماده 13 در استان کرمانشاه 245 محل عرضه مواد مخدر در استان پلمب شده که 187 مورد آن در شهر کرمانشاه بوده است.

دلیری با بیان اینکه استمرار و کیفی‌سازی طرح‎های پاکسازی در دستور اجرای پلیس مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی قرار دارد، عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون نیز یک هزار و 290 طرح پاکسازی و ارتقاء امنیت اجتماعی در استان کرمانشاه اجرا شده است.

وی از تشکیل و راه‎اندازی بانک اطلاعاتی قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر در استان کرمانشاه خبر داد و افزود: شناسایی و شناسنامه‎دار کردن فروشندگان مواد مخدر و برخورد هدفمند با باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر و تشکیل بانک اطلاعاتی از افرادی که در فروش مواد مخدر مشارکت دارند در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 6 هزار و 239 نفر از فروشندگان و قاچاقچیان مواد مخدر در استان کرمانشاه دستگیر شده‌اند، عنوان کرد: از این تعداد یک درصد را زنان تشکیل می‎دهند.

دلیری با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار 200 معتاد متجاهر در استان وجود دارد، بیان کرد: برای جمع‎آوری کامل این معتادان از سطح شهر باید ظرفیت کمپ‌های ماده 16 در استان کرمانشاه سه برابر شود.

وی سیاست کلی پلیس مبارزه با مواد مخدر را اجتماعی‎کردن بحث مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد و افزود: در این راستا توجه زیادی به گسترش آموزش و ارتباط با سمن‎های مردم‎نهاد شده و در حال حاضر نیز بیش از 40 سمن در حوزه آسیب‌های اجتماعی در استان کرمانشاه فعالیت دارند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه عنوان کرد: یکی از اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر پاکسازی و جمع‌آوری فروشندگان مواد مخدر تا شعاع 500 متری مکان‌های آموزشی و مدارس است که با جدیت دنبال می‎شود.

دلیری از انهدام یک باند توزیع مواد مخدر صنعتی و 6 نفر از اعضای آن در روزهای گذشته در کرمانشاه خبر داد و افزود: این باند توزیع‎کننده و تأمین‎کننده مواد مخدر 7 استان کشور بود که با اشراف اطلاعاتی پلیس در روزهای اخیر شناسایی و منهدم شد.

انتهای پیام/ح

نظر شما