شناسهٔ خبر: 24277642 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دستور استاندار مازندران برای تعیین وضعیت فارغ التحصیلان پنج سال گذشته

ساری - ایرنا - استاندار مازندران از تمامی دانشگاههای استان خواست تا وضعیت دانشجویانی را از سال 90 تا 95 از این مرکز علمی فارغ التحصیل شده اند ، به استانداری گزارش کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد اسلامی روز شنبه در آئین افتتاح 2 طرح عمرانی در دانشگاه مازندران واقع در بابلسر با اعلام این که این درخواست را پیش از این برای تمامی دانشگاههای استان ارسال کرد ، گفت : به تمامی دانشگاهها تاکید شد تا بررسی کنند دانشجویانی که از سال 90 تا 95 فارغ التحصیل شده اند در حال حاضر چه وضعیتی دارند.
وی ابراز امیدواری کرد که دانشگاههای استان این پالایش را هر چه زودتر انجام داده و نتیجه را به استانداری اعلام کنند.
** چاره اندیشی برای اشتغال
اسلامی هدف از پالایش وضعیت دانش آموختگان دانشگاهی را چاره اندیشی برای اشتغال آنان برشمرد و اضافه کرد : به هیچ عنوان قابل قبول نیست که ما در استان مازندران مثلا دکترای بیکار داشته باشیم و باید ساز و کارهایی در استان تعریف شود که دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی برای خود شغلی به دست آورند.
بر اساس آمار رسمی استان مازندران حدود 200 دانشگاه و مراکز آموزش عالی دارد که هم اکنون حدود 220 هزار دانشجو در این مراکز مشغول تحصیل هستند.
استان مازندران علاوه برداشتن پنج دانشگاه دولتی در زمینه فنی و مهندسی ، منابع طبیعی و کشاورزی و علوم پزشکی ،بیشترین مراکز و موسسه های آموزش عالی غیر دولتی و انتفاعی کشور را دارد که سالانه شمار زیادی از دانشجویان بومی از این مراکز فارغ التحصیل می شوند.
بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در مازندران یکی از مشکلات مهمی است که تاکنون مورد تائید تمامی مسئولان بخش های مختلف قرار گرفته است از جمله این که مراجع ذیربط مانند سازمان نظام مهندسی کشاورزی مازندران از بیکاری بیش از 17 هزار دانش آموخته رشته های مرتبط به کشاورزی در استان خبر دادند.
استاندار مازندران گفت : امروز کسب و کارهای نوینی وجود دارد که برای دانشجویان و فارغ التحصیلان می تواند یک فرصت باشد و دانشگاهها باید دانشجویان را به این سمت سوق دهند.
اسلامی یکی از مشکلات مهم در کاریابی فارغ التحصیلان دانشگاهی را ' ضعف مهارتی ' دانست و تاکید کرد : دانشگاهها باید فرایند مهارت افزایی دانشجویان را ارتقاء ببخشند چرا که امروز آنچه که برای استان ضرورت دارد کارآفرینی است و دانشگاهها باید دانشجویانی را تربیت کنند که در کسب اشتغال دچار مشکل نشوند.
وی افزود : آن چیزی که ما از دانشگاهها انتظار داریم یک اقدام پیوسته و قوی است ، چون بزرگ ترین سرمایه یک جامعه نیروی انسانی است و این استان نیز از نیروی انسانی باارزش برخوردار است که باید در توسعه و پیشرفت جامعه پیشگام باشد.
اسلامی گفت : امروز علم و فناوری در دنیا برای کشور قدرت می آورد و این اصل را دانشمندان ما هم باید بدانند که با مجهز شدن به علم روز مانند علوم هسته ای ، نانو و هوافضا می توانیم در جهان بدرخشیم.
استاندار مازندران اظهار داشت : امروز بیش از هر زمانی برای پیشرفت و توسعه به وفاق و همدلی نیازمندیم و به خاطر اینکه به این مهم دست یابیم اتاق فکر در مازندران راه اندازی شد.
وی افزود : تردیدی نیست که این اتاق فکر که دانشگاه مازندران مسئولیت آن را برعهده گرفته است نه تنها می تواند یک تحول را در این دانشگاه به وجود آورد ، بلکه می تواند در استان مازندران منشاء تحول و خدمات ارزشمندی باشد.
اسلامی با تاکید بر این که به هیچ عنوان تنها با ساز و کارهای تکنولوژی گذشته نمی توان کارها را به پیش برد ، گفت : باید همه ما بدانیم که کشورهای استکبار ستیز به هیچ عنوان ایران مقتدر و پیشرفته را نمی خواهند و در انرژی صلح آمیز هسته ای دیدم که جهان چگونه با غوغا سالاری در حال اغفال افکار عمومی بوده که خوشبختانه برجام این توطئه را خنثی کرده است و جوانان ما به یک جنجال بین المللی که غرب به راه انداخته بود پایان داد.
7343/1654

انتهای پیام /*

نظر شما