شناسهٔ خبر: 24277550 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صادرات نفت از چین به کره شمالی به صفر رسید

در پی کاهش مبادلات تجاری پکن با پیونگ‌یانگ در ماه‌های اخیر، صادرات نفت و برخی غلات چین به کره شمالی تقریبا متوقف شده است.

صاحب‌خبر -

صادرات نفت از چین به کره شمالی به صفر رسیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مطابق با آمار و ارقام اداره گمرک چین این کشور ماه ژانویه تقریبا هیچگونه سوختی به کره شمالی صادر نکرده است. آمار و ارقام اداره گمرک چین حاکی از آن است که این کشور برای چهارمین ماه متوالی هیچگونه گازوئیل، بنزین یا نفت کوره به کره شمالی صادر نکرده است.

چین از دیرباز تامین کننده اصلی سوخت کره شمالی بوده است. تنها فراورده نفتی که چین به کره شمالی صادر کرده است 201 تن گاز طبیعی مایع شده بوده است.

این در حالی است که بنا بر اطلاعاتی که روز جمعه منتشر شد حجم مبادلات تجاری چین با کره شمالی به پایین ترین میزان از ژوئن سال 2014 میلادی رسیده است. به رغم افزایش تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی و روند رو به کاهش حجم مبادلات چین با این کشور، پکن همچنان بزرگترین شریک تجاری و تنها متحد اصلی پیونگ یانگ محسوب می شود.

بنابر آمار و ارقام اداره گمرک چین، این کشور ماه گذشته میلادی در راستای فشارها با هدف متقاعد کردن کره شمالی به توقف برنامه تسلیحاتی خود سنگ آهن، زغال سنگ یا مس از کره شمالی وارد نکرده است. در همین حال صادرات غلات چین به کره شمالی نیز کاهش داشته است و صادرات برنج این کشور به کره شمالی در مقایسه با سال گذشته چهار و سه دهم درصد کاهش نشان می دهد. چین همچنین هیچگونه محموله حامل دانه ذرت به کره شمالی صادر نکرده است.

آهنگ نزولی مبادلات تجاری چین با کره شمالی در ماه های اخیر سرعت یافته است و صادرات نفت و برخی غلات چین به کره شمالی در ماه های نوامبر و دسامبر تقریبا متوقف شده است. این آمار و ارقام به دنبال آن منتشر شد که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در راستای تشدید فشارها علیه کره شمالی بر سر آزمایش های موشکی و هسته ای این کشور تحریم های جدیدی را علیه پیونگ یانگ اعمال کرد.

انتهای پیام/

توقف روند صادرات نفت از چین به کره شمالی

 

نظر شما