شناسهٔ خبر: 24277386 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خريد ٢ هزار واگن مترو در دستور كار دولت / نوسازى ناوگان حمل و نقل عمومى با همكارى ٣ دستگاه

وزیر کشور از تصویب خرید ۲ هزار واگن برای تجهیز هر چه بهتر حمل و نقل عمومی (مترو) توسط شورای اقتصاد و دولت خبر داد.

صاحب‌خبر -

خريد ٢ هزار واگن مترو در دستور كار دولت / نوسازى ناوگان حمل و نقل عمومى با همكارى ٣ دستگاهبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان  عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ظهر امروز شنبه ۵ اسفندماه در مراسم آغاز طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر شهری کشور که در محل این وزارتخانه برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اهمیت حمل و نقل درون و برون شهری و با توجه به سیاست‌های که رئیس‌جمهور ابلاغ کرده اند و به جد حامی آن هستند تلاش شده تامین منابع از محل صرفه‌جویی مصرف سوخت و از طریق بانک‌ها و خودروسازان صورت بگیرد.

وی افزود: نوسازی امر مهمی است و امروز با هماهنگی و همکاری كه بانک ها به عنوان تامین کننده منابع و اتحادیه اتوبوسرانی و به ویژه شهرداری ها با یکدیگر داشتند بخشی از اتوبوس‌ها و کامیونت ها و خودروها تحویل داده شد و اين طرح در قالب این مشارکت دستگاه‌ها اجرايى شده است.

وزير كشور تاكيد كرد: طرح خاص و ابلاغى رييس جمهور در حوزه نوسازى ناوگان حمل و نقل به زودى اجرايى مى شود.

رحمانى فضلى با بيان اينكه امیدواریم دولت تعهد خود را به شهرداری ها به سرعت انجام دهد تا بتوانیم امر نوسازی را تسريع کنیم، گفت: برای امر نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در سال سهمیه مشخصی در نظر گرفته شده است كه طبق آن عمل مى شود.

وى در پاسخ به این سوال که مترو اهواز چه زمانى به بهره برداری خواهد رسید اظهار کرد: زیرساخت های مترو در آن شهر در حال انجام است و هنوز به اتمام نرسیده است، با توجه به مشکلاتی که در زمینه پیمانکاری بوده این تاخيرات به وجود آمده است بنابراين پس از تكميل زیرساخت های مترو در اهواز که اعلام شده که سال آینده به پایان می‌رسد واگن‌های مورد نیاز های آن تامین می شود.

وزير كشور بيان كرد: در حوزه خرید واگن‌ها اقدام شده بطورى که در اين زمینه خرید ٢ هزار واگن توسط دولت و شورای اقتصاد به تصویب رسيده است.

رحمانى فضلى تصریح کرد: حدود ۶۵۰ واگن این هفته به مناقصه گذاشته می شود تا سفارش هاى مورد نياز تامين داده شود.

انتهای پیام/

نظر شما