شناسهٔ خبر: 24276736 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با بازدید از شعب تامین اجتماعی؛

دانش‌آموزان استان بوشهر با خدمات بیمه‌ای آشنا می‌شوند

بوشهر - دومین دوره بازدید دانش آموزی از شعب تامین اجتماعی استان بوشهر آغاز شد و دانش‌آموزان استان بوشهر با خدمات بیمه‌ای آشنا می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل تامین اجتماعی استان پیش از ظهر شنبه در این مراسم اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی و وزارت آموزش و پروش دو دستگاهی هستند که هر دو در راستای حفظ و ارتقای کرامت انسانی خدمت می کنند و به همین دلیل فصول مشترکی با یکدگیر دارند.

یونس خسروانی با بیان اینکه آموزش و پرورش، رکن اصلی ارتقای نیروی انسانی است، گفت: دانش آموزان بعنوان آینده سازان و مدیران فردا از طریق آموزش و پرورش، آموزش می بینند و رشد می یابند.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی بعنوان یکی از بزرگترین سازمان های کشور که بیش از ۴۰ میلیون نفر از افراد جامعه را تحت پوشش خدمات خود دارد، با امضای تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش، برای دومین سال پیاپی میزبان اردوهای گردشگری دانش آموزی است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر بیان کرد: در این طرح، دانش آموزان با حضور در شعب تامین اجتماعی سراسر کشور با نوع خدمات این سازمان به بیمه شدگان و مفاهیم و مبنای شکل گیری بیمه تامین اجتماعی و تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت آن به مخاطبانش آشنا می شوند.

خسروانی گفت: در مرحله اول این طرح و طی هفته جاری، ۲۰ گروه بیست و چهل نفره دانش آموزی از مقطع تحصیلی متوسطه در شعب تامین اجتماعی سراسر استان بوشهر حضور می یابند و ضمن دریافت آموزش های لازم در خصوص خدمات سازمان تامین اجتماعی از واحدهای اجرایی شعب نیز بازدید می کنند.

وی ادامه داد: در این طرح بسته های فرهنگی شامل لوح های فشرده و بروشورهای مرتبط با انواع خدمات و قوانین سازمان تامین اجتماعی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد تا دانش آموزان آینده ساز ایران اسلامی با این سازمان  که اکثر خانواده های ایرانی با آن به نوعی سروکار دارند، بیشتر و بهتر آشنا شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در این برنامه گفت: از آنجا که کمتر خانواده ایرانی وجود دارد که با سازمان بزرگ تامین اجتماعی  و خدمات بیمه ای آن سروکار نداشته باشد، آموزش و پرورش تصمیم گرفت تا با اجرای طرح های گردشگری دانش آموزی در شعب تامین اجتماعی، دانش آموزان را با این سازمان آشنا کند.

ناصر کرمی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی در استان بوشهر، به سرمایه های اجتماعی و نیروی انسانی اهمیت ویژه ای می دهد که این موضوع انگیزه ما را برای اجرای طرح بازدید دانش آموزان از شعب تامین اجتماعی دوچندان کرد.

وی با اشاره به اینکه اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر ایجاد فضای نشاط اجتماعی برای کارکنان و مخاطبانش را در دستور کار جدی دارد، افزود: این مهم در نوع ارایه موارد آموزشی سازمان تامین اجتماعی به دانش آموزان بوشهر نیز قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: تامین اجتماعی سازمان بزرگی با شرح وظایف و خدمات گسترده است که هم خانواده دانش آموزان با آن مرتبط هستند و هم در آینده دانش آموزان بعنوان نیروهای مولد جامعه با حضور در شغل های مختلف و یا ایجاد شغل و کارآفرینی با آن ارتباط مستقیم خواهند داشت، لذا آشنایی دانش آموزان با این سازمان، امری مهم است.

کرمی بیان داشت: کار و کارآفرینی، اقتصاد و توسعه به سازمان تامین اجتماعی مرتبط هستند چرا که این سازمان ریسک ایجاد شغل را برای مخاطبانش کاهش می دهد و بیمه شدگان این سازمان با خیال راحت تری به اجرای ایده های کارآفرینی خود می پردازند.

وی از ارتباط بخش های صنعت، تولید و خدمات با سازمان تامین اجتماعی گفت و اضافه کرد: بیمه شدگان این سازمان علاوه بر خدمات بیمه ای از خدمات درمانی آن نیز بهره مند می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: یکی از شاخص های توسعه جامعه امروز: تعداد افراد تحت پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی است چرا که چتر خدمات گسترده این سازمان، مرهمی برای آلام مختلف مردم از جمله در زمان بیماری و بیکاری است.

کرمی اظهار امیدواری کرد، دانش آموزان با آشنایی نسبت به مفاهیم بیمه ای و خدمات تامین اجتماعی، این مفاهیم را به سطح خانواده و جامعه نیز بسط دهند.

اجرای طرح بازدید دانش آموزان استان بوشهر از شعب تامین اجتماعی سراسر استان، با حضور دانش آموزان دبیرستان شاهد «سهام خیام» در شعبه شهیدهندی زاده یک بوشهر آغاز شد و این برنامه همزمان در سایر شعب تامین اجتماعی استان طی هفته جاری اجرا شده و ادامه می یابد.

نظر شما