شناسهٔ خبر: 24276659 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

معاون وزیر صنعت اعلام کرد:

اجرای پروژه های صنعت خودرو جزء سیاست های ششگانه ایدرو است

عصر خودرو- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اجرای ۵۴ پروژه با سرمایه گذاری ۶۶۰ هزار میلیارد ریالی با اشتغال بیش از ۲۹ هزار نفر در برنامه ۴ سال آینده سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) برنامه ریزی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایرنا ، «منصور معظمی» در گردهمایی مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: این پروژه ها بر اساس تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت بر حمایت از تولید و اشتغال مناطق محروم و سیاست های ششگانه ایدرو در 20 استان کشور برنامه ریزی شده است.
وی گفت: اجرای پروژه های نفت و گاز، صنعت خودرو، ریلی و هوایی و دریایی، توسعه مناطق محروم، صنایع نوین و توسعه مدیریت سیاست های ششگانه ایدرو است.
معظمی، پروژه توسعه فاز 14 پارس جنوبی با میزان سرمایه گذاری پنج میلیارد و 200 میلیون دلار و اشتغال پنج هزار نفری را از جمله طرح های پیمانکاری عمومی اجرا شده ایدرو برشمرد و تصریح کرد: پروژه توسعه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی نیز با سرمایه گذاری بیش از چهار میلیارد دلار، دیگر پروژه پیمانکاری در دست اجرای ایدرو است.
رییس هیات عامل ایدرو با اعلام اینکه قرارداد پروژه تولید اتیلن اکساید در بندر ماهشهر با سرمایه گذاری یک میلیارد و 700 میلیون دلاری حدود یک ماه پیش بسته شده، گفت: پروژه اکریلونیتریل به صورت سرمایه گذاری مشترک با شرکت نفت و گاز پارس از پروژه های در حال تصویب و بررسی است.

** قراردادهای خودرویی پس از برجام
معظمی با یادآوری اینکه پس از برجام 6 قرارداد خودرویی منعقد شده، اضافه کرد: قرارداد ایران خودرو با پژو یکی از آنهاست که در این راستا تاکنون هزار و 700 دستگاه پژو 2008 تولید شده است.
وی ادامه داد: قرارداد شرکت سیتروئن با سایپا دیگر قرارداد پسابرجامی است که محصول آن در سه ماه دوم سال آینده وارد بازار می شود، همچنین قراردادهای فولکس واگن با ماموت، هیوندا با کرمان موتور، ایران خودرو با بنز، اسکانیا با عقاب افشان و قرارداد شرکت رنو با ایدرو دیگر قراردادهای خودرویی پسابرجام هستند.
به گزارش ایرنا، ایدرو، سیاست حضور برندهای بزرگ خودروسازی در ایران برای تولید مشارکتی و صادرات را پیگیری می کند؛ هدفی که با اجرایی شدن برجام در دی ماه سال 94 بیش از هر زمان به ایران نزدیک است.
صنعت خودروی کشور یکی از بخش های اقتصادی کشور به شمار می رود که از فضای پیش آمده پس از برجام حداکثر استفاده را انجام داد و دوازدهم اردیبهشت ماه امسال رئیس جمهوری نخستین محصول مشارکتی بین ایران خودرو و پژو فرانسه را رونمایی کرد.
رئیس هیات عامل ایدرو با بیان اینکه با قرارداد رنو تعداد قطعه سازان کشور در بازارهای جهانی از 15 قطعه ساز به 60 قطعه ساز افزایش می یابد، افزود: 30 درصد صادرات محصولات با تعهد شرکت رنو انجام می شود و تولید داخلی گیربکس موتور در این قرارداد گنجانده شده است.
معظمی، شرط بقای قطعه سازی کشور را ورود به بازارهای بین المللی و مشارکت با شرکت های خارجی دانست و گفت: پروژه ساخت گیربکس اتوماتیک خودرو در زمینه قطعه سازی (شروع عملیات اجرایی سال 96) و مشارکت با رنو فرانسه برای توسعه ظرفیت خودروسازی کشور (شروع عملیات اجرایی در سال 97) دو طرح سرمایه گذاری در دست اجرای ایدرو است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: پروژه تامین و ساخت 630 دستگاه واگن در حوزه ریلی و تولید پنج هزار واگن به ارزش 6 میلیارد دلار برای مترو کلانشهرها برنامه ریزی شده است.
معظمی با بیان اینکه پروژه تولید بالگرد غیرنظامی به صورت مشارکت ایدرو با «راشن هلیکوپتر» روسیه از سال آینده آغاز می شود، گفت: سهم بخش خصوصی در این قرارداد 60 درصد و سهم ایدرو 40 درصد است.
به گفته این مسئول، تجاری سازی فناوری تولید غشای ممبران، بیواتانول سوختی و ایجاد مرکز ایمپلنت در استان های کشور از جمله طرح های سرمایه گذاری در دست اجرای ایدرو در حوزه فناوری است‌.
وی ادامه داد: طرح نوسازی خط ریسندگی شرکت صنایع بلوچ، تولید لاستیک تایر رادیال در زابل، لرستان و کردستان و طرح فولاد اسفراین از طرح های سرمایه گذاری در دست اجرای ایدرو در مناطق محروم و برای محرومیت زدایی است.
رییس هیات عامل ایدرو با بیان اینکه ایجاد منطقه ویژه در گرمسار و جهرم در دست اجرا است، گفت: در مجموع بیش از 600 میلیارد ریال در این دو منطقه سال 96 هزینه شده است.
معظمی یادآوری کرد: اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل ( تجاری)، طرح پرورش 500 مدیر صنعتی در کلاس جهانی و ارائه 20 میلیون نفر- ساعت آموزش تخصصی و کاربردی در سطوح مختلف نیروی انسانی هدفگذاری شده است.

دانلود با کیفیت

برچسب‌ها:

نظر شما