شناسهٔ خبر: 24276613 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

راسخی:

هدف جشنواره رویش تربیت کادر توانمند در تراز انقلاب اسلامی است/ جشنواره‌ رویش هنر اسلامی و ارزشی را ترویج می‌کند

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره ادبی هنری رویش، هدف از این جشنواره را شناسایی دانشجویان مستعد و تربیت کادر تراز انقلاب اسلامی عنوان کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید حسین راسخی، مسئول بسیج دانشجویی استان یزد در مراسم افتتاح سومین جشنواره ادبی هنری رویش استان یزد در محل دانشگاه یزد با تأکید بر اینکه جشنواره ادبی هنری رویش به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد ادبی هنری در سطح دانشگاه‌های استان به دنبال شناسایی دانشجویان مستعد و توانمند در عرصه‌های هنری و فرهنگی و تربیت آن‌ها به‌عنوان کادر تراز انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: دانشگاه‌ها در کنار پرداختن به مسائل علمی باید بیشتر به مقوله مهم هنر و فرهنگ توجه داشته باشند.
 
راسخی با اشاره به نقش قشر دانشجو در پیشبرد اهداف نظام و تعالی و رشد جامعه یادآور شد: توانمند کردن این قشر در عرصه‌های مختلف ازجمله مباحث فرهنگی و هنری از وظایف مسئولین ذی‌ربط است که باید بیشتر موردتوجه قرار بگیرد.

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد با تأکید به جایگاه مهم هنر و رسانه در دنیای امروز و نقش این ابزار‌ها در عرصه‌های مختلف، سیاسی و اجتماعی، یادآور شد: در تلقی اسلامی هنر در خدمت معرفت افزایی جامعه و سوق دادن آن به سمت تعالی و معنویت است، اما در غرب هنر صرفاً جنبه مادی پیداکرده است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌هایی نظیر جشنواره ادبی هنری رویش که محور آن هنر اسلامی و ارزشی است، ترویج و تعالی فضای هنر انقلابی را به دنبال دارد، اظهار داشت: علاوه بر این دانشجویان متعهد و هنرمند در چنین فضایی فرصت پیدا می‌کنند تا هم استعداد‌های خود را به نمایش بگذارند و هم رشد پیدا کنند.

 جشنواره ادبی هنری رویش به همت بسیج دانشجویی و دانشگاه‌های استان یزد برگزار شده و علاقه‌مندان جهت مشاهده آثار هنری متنوع ارسال شده توسط دانشجویان یزدی به این جشنواره تا ۷ اسفند ماه می‌توانند به محل برگزاری این جشنواره در دانشگاه یزد مراجعه کنند.

نظر شما