شناسهٔ خبر: 24276587 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

گردان های حزب‌الله عراق: در انتخابات آتی نامزد نداریم

گردان های حزب‌الله عراق بار دیگر تاکید کرد که در انتخابات آتی کشور، نامزد نخواهد داشت.

صاحب‌خبر -

العالم _ عراق

 گردان های حزب‌الله عراق، شنبه (امروز 24 فوریه) بار دیگر اعلام کرد که اعضایش در انتخابات آتی کشور که قرار است 12 می برگزار شود، نامزد نخواهند شد.

این گردانها طی بیانیه‌ای اعلام کرد: ما بار دیگر موضع خود را اعلام می‌کنیم و می‌گوییم که هیچ یک از اعضاء و کادرهای زیرمجموعه ما در انتخابات آتی کشور نامزد نخواهند شد. از مردم عزیزمان نیز می‌خواهیم که به دلیل مسئولیتی که به گردنشان است، وحدت و حاکمیت خود را حفظ کنند.

در ادامه این بیانیه از شهروندان عراقی خواسته شده تا مشارکت فعال و گسترده‌ای در انتخابات آتی داشته باشند.

گردانهای حزب‌الله عراق تاکید کرد که از شخصیت‌های ملی و معروف به شفافیت، شایستگی و فداکاری و آماده خدمت به مردم در انتخابات آتی حمایت می‌کند. افرادی که مواضع شجاعانه‌ای علیه داعش اتخاذ کرده‌اند و در مقابل طرح‌های اشغال و هیمنه آمریکا و دنباله‌های آن، مقاومت کرده باشند.

در ادامه این بیانیه آمده است: پس از آنکه ملت عزیز عراق، مرحله مقابله با داعش را پشت سر گذاشتند و به پیروزی رسیدند، همه گروه‌های ملی و شریف با تمام زیرمجموعه‌های خود باید با رویدادهای این مرحله با منطقی متفاوت از پیش، تعامل کنند.

این گروه مقاومت عراق تاکید کرد: ما پس از این همه فداکاری و ایثار ملت بزرگوارمان، راضی نخواهیم شد که به واقعیتی سیاسی تن دهیم که اراده ملت را مصادره کند و پذیرش اراده نیروهای سیاسی فاسد و توطئه‌چین را تحمیل کند یا موجب تسلیم در مقابل خواسته آمریکا شود که می‌خواهد باردیگر عراق را اشغال کند و بر حاکمیت آن و توانایی‌ها و سرمایه‌هایش چنگ بیاندازد.

در این بیانیه همچنین درباره پیچیدگی و بزرگ بودن چالشها در مرحله پساداعش هشدار داده شد.

گردانهای حزب‌الله عراق باب مقابله با نیروهای آمریکایی حاضر در کشورش را باز و اعلام کرد که با تمام توان آماده دفاع از سرزمین، مردم و مقدسات عراق است.

این گردانها که از زیرمجموعه‌های الحشد الشعبی به شمار می‌رود در سال 2003 راه‌اندازی شد ضمن مخالف  با حضور نیروهای آمریکایی در عراق، اولین عملیات خود علیه این نیروها را در ۲۳ اکتبر همان سال در منطقه «بلدیات» شهر بغداد انجام داد.

نظر شما