شناسهٔ خبر: 24276515 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان:

سامانه بارشی جدیدی از روزدوشنبه وارد کردستان می شود

سنندج- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان با اشاره به اینکه شرایط بارش باران و برف تا پایان امروز در استان تداوم دارد، گفت: سامانه بارشی دیگری از روز دوشنبه وارد استان می شود.

صاحب‌خبر -

علی پناهی در گفت وگو با خبرنگارمهربا اشاره به اینکه شرایط بارش باران و برف تا پایان امروز در استان تداوم دارد، گفت: فردا یکشنبه از شرایط ناپایداری هوا کاسته می شود و وضعیت هوا مطلوب خواهد بود.

وی عنوان کرد: از روزدوشنبه هفته جاری سامانه بارشی دیگری وارد استان می شود که تا صبح روز چهارشنبه منجر به بارش باران و برف خواهد شد.

وی اظهارداشت: در نتیجه ورود سامانه مذکور بخش شمالی استان به ویژه در گردنه ها وارتفاعات بارش برف  و در جنوب استان هم بارش ها  به شکل هم باران و هم برف خواهند بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: شرایط انتقال گردوخاک عربی هم به استان وجود دارد ولی بحرانی نیست و با بارش هایی که رخ می دهد مشکلی در این رابطه نخواهیم داشت.

پناهی به میزان بارش باران و برف در ۲۴ ساعت گذشته دراستان اشاره کرد وگفت: براساس برآوردهای انجام شده میزان بارش باران ثبت شده در ایستگاه های هواشناسی سنندج ۸ میلی متر، سقز ۶، قروه ۵، بیجار ۸، مریوان ۱۱، زرینه ۵، بانه ۱۵ و کامیاران ۱۸ میلی متر بوده است.

وی  میزان بارش ثبت شده باران در ایستگاه های هواشناسی هزارکانیان را ۱۴ میلی متر، سروآباد ۲۹، دهگلان ۷، آویهنگ ۳، سلین ۱۵، قاملو ۶، دیواندره ۱۰، حاجی ممدام ۷، موچش ۷، یاسوکند یک، بابارشانی ۱۰، سراب شهرک ۹ و بهارستان ۵ میلی متر ذکر کرد.

وی عنوان کرد: میزان ارتفاع برف ثبت شده در ایستگاه های هواشناسی بیجار ۳ سانتی متر، زرینه ۴، کامیاران یک، دیواندره ۵، هزارکانیان ۹، حاجی ممدان ۳، سراب شهرک ۷، بابارشانی ۲ و بهارستان ۷ سانتی متر بوده است.

نظر شما