شناسهٔ خبر: 24276509 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رحمانی‌فضلی:

وزارتخانه‌ها نباید در برابر واگذاری بخشی از اختیارات خود به استان‌ها مقاومت نکنند

وزیر کشور گفت: وقتی به وزارتخانه‌ها می‌گوییم بخشی از وظایف و مسئولیت‌ها را به استان‌ها و شهرداری‌ها واگذار کنند، مقاومت می‌کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور صبح امروز (شنبه ۵ اسفند) در مراسم آغاز طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر شهری کشور که در وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه حمل و نقل آثار و برکات زیادی دارد، اظهارداشت: رئیس‌جمهور با عنایت ویژه‌ای که به بخش نوسازی ناوگان درون شهری و حمل و نقل دارد، شخصاً مسائل مربوط به آن را پیگیر هستند.

وی با بیان اینکه خودروساز‌های ما همت کنند و تولید را با مشارکت بخش خارجی تقویت کنیم تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت هم حتماً باید این کار را دنبال کند؛ اگر این اقدامات انجام شود صادرات اتوبوس و کامیون را نیز انجام خواهیم داد.

وی بیان داشت: شهرداری‌های ما دچار اشکالات ساختاری و مرکزی هستند و قوانین و مقررات آن‌ها به روز نشده است، شهرداری‌ها چهار برابر ظرفیت نیرو دارند و ۷۰ الی ۸۰ درصد درآمدشان صرف هزینه‌های جاری می‌شود.

رحمانی فضلی تأکید کرد: وقتی به وزارتخانه‌ها می‌گوییم بخشی از وظایف و مسئولیت‌ها را به استان‌ها و شهرداری‌ها بدهند مقاومت می‌کنند.

وزیر کشور با اشاره به مدیریت نوین شهری خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها و استانداری‌ها باید به مردم واگذار شود، اما رسوبات فکری و تعصبات باعث مقاومت در این مورد می‌شود؛ البته رئیس‌جمهور موافق این موضوع است.

وی با اشاره به لایحه مدیریت یکپارچه شهری تصریح کرد: قرار است این الگو به شهرداری‌هایی که آمادگی دارند واگذار شود. در کنار این طرح، طرح نوسازی بافت‌های فرسوده هم کار عظیمی است که باعث رونق در بازار مسکن می‌شود.

نظر شما