شناسهٔ خبر: 24276257 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

همکاری کانون های مساجد و مرکز تخصصی مهدویت برای تربیت نسل منتظر

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام نصوری با اشاره به نشست مشترک مسئولان این مرکز با دبیر ستاد عالی کانونی های فرهنگی هنری مساجد، گفت: جلوگیری از آسیب ها، انحرافات و بدعت های مهدوی در جامعه از پیشنهادهای مطرح شده در این نشست بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مركز تخصصی مهدویت، حجت الاسلام والمسلمین نصوری، معاون تبلیغ و ارتباطات این مركز با اشاره به نشست مشترك مسئولان این مركز و حجت الاسلام والمسلمین دكتر حبیب رضا ارزانی، مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر كانون های فرهنگی و هنری مساجد و مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی هنری و آموزش این ستاد، گفت: در این نشست گزارشی از فعالیت های مركز در حوزه های آموزش، پژوهش و تبلیغ ارائه شد و ظرفیت های دو مجموعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

وی با بیان اینكه یكی از ماموریت های جدید كانون های فرهنگی هنری مساجد گستردگی و فراگیری كانون ها در سطح شهرها و روستاها، بخش كودك و نوجوان و بانوان است، ابراز کرد: با توجه به اینكه بخشی از فعالیت های مركز تخصصی مهدویت در حوزه كودك و نوجوان است، مقرر شد تا از جانب این مركز طرحی برای پرورش نیرو برای تاسیس مهدكودك های مهدوی در روستاها و همچنین آموزش مربیان و معلمان مدارس در دستور كار قرار گیرد و در كنار برنامه های آموزشی كه معلمان دارند، «كتاب كار» طراحی شده و براساس آن كتاب كار بتوانند به تبلیغ و ترویج فعالیت های مهدوی بپردازند.

 

معاون تبلیغ و ارتباطات مركز تخصصی مهدویت ادامه داد: در خصوص اینكه یك معلم ابتدایی در مناسبت هایی كه وجود دارد، چگونه بتواند مباحث اش را با مباحث مهدویت پیوند دهد، بنا شد تا محتوا و برنامه ها از سوی ما ارائه شود و از طریق كانون های مساجد این فعالیت صورت پذیرد.

 

نصوری در ادامه بیان کرد: در بخش بانوان نیز مقرر شد تا طرح «خانواده مهدویت» و «اصول و ضوابط تربیت نسل منتظر»، ارائه شود كه منابع ما تقدیم شد و از طریق كانون های مساجد و مركز تخصصی مهدویت انجام می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نصوری اظهار کرد: در بخش مجازی نیز با توجه به فرصت ها و ظرفیت هایی كه مركز تخصصی مهدویت دارد، بنا شد تا بخشی از آموزش های مجازی ما در قالب كانون های مساجد دیده شود و هم دوره ها و هم ثبت نام ها از این طریق صورت پذیرد و دوستان بتوانند از این طریق دوره های مهدویت را طی کنند.

 

وی در پایان خاطرنشان كرد: همچنین، یكی از پیشنهادهایی كه در این جلسه مطرح شد، جلوگیری از آسیب ها و انحرافات و بدعت های مهدویت در جامعه بود كه مقرر شد طرحی برای برگزاری دوره هایی برای پیشگیری و برون رفت از این آسیب ها و انحرافات تعریف شود.

نظر شما