شناسهٔ خبر: 24276202 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

پرداخت بیش از پنج میلیارد زکات طی ۱۰ ماهه سال جاری

خبرگزاری شبستان: معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی رحمه الله استان مرکزی از پرداخت پنج میلیارد و ۹۵۷ میلیون تومان زکات توسط مردم استان مرکزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

رمضانعلی جلالی، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی رحمه الله استان مرکزی با اشاره به اهمیت زکات و ترویج بیش از پیش آن در بین افراد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: زکات یکی از واجبات دین مبین اسلام است که پرداخت به موقع آن راه گشای بسیاری از مشکلات جامعه و نیازمندان است.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از ماموریت های کمیته امداد در دستگیری از نیازمندان و محرومین فعالیت در رابطه با زکات و جمع آوری آن است، افزود: کمیته امداد استان مرکزی با دریافت زکات بخشی از مشکلات و نیازهای فقرا و نیازمندان را برطرف کرده است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه طی 10 ماهه سال جاری کشاورزان و زکات پردازان استان مرکزی پنج میلیاردو ۹۵۷ میلیون تومان به کمیته امداد پرداخت کردند، خاطر نشان کرد: این میزان جمع آوری زکات نسبت سال گذشته رشد ۲۰۱ درصدی داشته است.

 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به آثار و برکات زکات در جامعه اضافه کرد: پرداخت به‌موقع زکات برکات مادی، معنوی و اقتصادی برای جامعه دارد که باید به آن بیشتر پرداخته شود.

 

وی با بیان اینکه ترویج، تقویت و توسعه فرهنگ پرداخت زکات به‌عنوان یک واجب الهی در قرآن مجید همراه با اقامه نماز مطرح‌شده است، اظهار کرد: کمیته امداد نیازمند مشارکت تمامی اقشار جامعه در جهت نهادینه کردن این واجب الهی است و همه باید در این راستا یار و مددکار کمیته امداد در رسیدگی به محرومین و نیازمندان باشند.

 

جلالی در بخش دیگری از سخنانش همچنین به پرداخت صدقه توسط مردم خیر و نیکوکار استان اشاره کرد و گفت: مردم استان مرکزی در ده‌ماهه امسال شش میلیارد و ۳۲۶میلیون و ۷۰۰هزار تومان به نیازمندان در قالب صدقات پرداخت کردند که به نسبت مدت مشابه سال گذشته رشد هفت‌درصدی داشته است.

 

این مقام مسئول همچنین به پرداخت صدقه به روش الکترونیکی اشاره کرد و گفت: این روش راهی موثر در راستای کاهش هزینه‌های جمع‌آوری، سرعت در انتقال وجوه، پیشگیری از سرقت صندوق توسط سارقان است.

 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مرکزی اضافه کرد: خیرین و نیکوکاران می‌توانند از طریق تلفن همراه و اپلیکیشن آپ صدقات خود را برای کمک به نیازمندان واریز کنند.

نظر شما