شناسهٔ خبر: 24275888 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

دانشگاه ها مهمترین مراکز پشتیبانی در توسعه صنعت باشد

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه ها باید با تولید مبانی فکری به عنوان پشتوانه علمی، مهمترین مرکز پشتیبانی در توسعه صنعت و ارائه خدمات باشند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا افزود: دانشگاه ها باید به عنوان پشتوانه علمی و مباحث نظری به عنوان مهمترین مراکز پیشتیبانی برای توسعه صنعت و کشاورزی و ارائه خدمات در جامعه تلاش کنند.
وی با بیان اینکه دانشگاه ها باید در راستای سرعت بخشی خدمات به افراد جامعه در چارچوب ارزشها حرکت کنند، اظهار کرد: اکنون دانشگاه ها با صنعت ارتباط تنگاتنگی ندارند و در راستای خدمات و حل مسایل روز صنعت و کشاورزی نتوانستند نقش آفرینی داشته باشد، این نشان می دهد که آنها کاربردی عمل نمی کنند.
پژمان فر ادامه داد: در حالیکه دانشی در حوزه علوم انسانی داریم که ظرفیت های بالایی در مراکز علمی دارد ولی نتوانسته با نیازهای جامعه خود را نشان دهد، از این رو مسوولان و اساتید دانشگاه باید با ارتقای مبانی فکری و علمی، خلاقیت و نوآوری در صنعت بوجود آورند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دانشگاه ها با کاربردی کردن دانش باید بتوانند ایران را پرچمدار گفتمان اسلامی و دینی در دنیا کنند و منجر به توسعه و ایجاد بانکداری اسلامی، روانشناسی اسلامی و غیره در حوزه بین المللی شوند.
پژمان فر با بیان اینکه در حوزه بین الملل دانشگاه ها با ضعف مواجه هستند، خاطرنشان کرد: اگر می گوییم که تقسیم بندی در دنیا را از لحاظ کشورهای توسعه یافته، صنعتی و جهان سوم قبول نداریم، باید مدل جایگزین را ارائه دهیم و این کار دانشگاه ها و مراکز علمی است که باید محتوای لازم را برای مبانی فکری تولید کنند.
به گفته نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، در کشور با خلاءهای بسیاری مواجه هستم و دانشگاه ها بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی در کلیات، مسایل غیرکاربردی ارائه می دهند، در حالیکه باید مهد دانش در دنیا شوند.
فراهنگ ** 9022 ** خبرنگار: رقیه نوری * 1071

انتهای پیام /*

نظر شما