شناسهٔ خبر: 24275745 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بررسی عملکرد آبی پوشان در همه هفته های بیست و چهارم؛

پرمساوی و کم پیروزی/ استقلال به دنبال ششمین پیروزی در هفته ۲۴

آبی پوشان تهران در حالی امروز در هفته بیست و چهارم به میدان می‌روند که معمولا در هفته‌های بیست و چهارم ادوار گذشته لیگ برتر عملکرد خیلی خوبی نداشته‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر- گروه ورزشی: هفته بیست و چهارم در ادوار گذشته لیگ برتر برای آبی پوشان خیلی هفته خوبی نبوده و آبی ها در این هفته ها کمتر نتیجه لازم را گرفته اند. استقلالی ها در ادوار گذشته لیگ برتر ۱۶ بازی داشته اند که ۵ بار در آنها پیروز شده اند و در صورت پیروزی امروز مقابل فولاد، ششمین پیروزی این تیم در هفته های بیست و چهارم در همه ادوار لیگ برتر است. آنها از ۱۶ بازی در هفته های بیست و چهارم ادوار گذشته ۵ پیروزی، ۷ مساوی، ۴ شکست، ۲۱ گل زده و ۱۵ گل خورده داشته و ۲۲ امتیاز از ۴۸ امتیاز ممکن را کسب کرده‌اند که این یعنی کمتر از نیمی از امتیازات موجود.

* میهمانی‌های زیاد
آبی پوشان بیش از دو برابر بازی هایی که در هفته بیست و چهارم در خانه داشته اند را بیرون از خانه تجربه کرده اند. این تیم در هفته های بیست و چهارم تنها ۵ بار در خانه به میدان رفته و در قبال این ۵ بازی، ۱۱ بار هم خارج از خانه به میدان رفته اند. آبی پوشان امروز برای دوازدهمین بار در هفته بیست و چهارم خارج از تهران به میدان می روند که این اتفاق در نوع خود جالب توجه است.

* تنها یک پیروزی خانگی
استقلالی ها از ۵ بازی خانگی شان در هفته های بیست و چهارم تنها یکبار پیروز شده اند که این آمار هم در نوع خود جالب توجه است. تنها پیروزی خانگی استقلال در هفته های بیست و چهارم مقابل سپاهان بوده است. این اتفاق در سال ۸۳ روی داد و آبی پوشان با هدایت امیر قلعه نویی  گلزنی علی سامره و رضا عنایتی سپاهان را در ورزشگاه آزادی با نتیجه دو بر یک شکست دادند. این تنها پیروزی خانگی استقلال در همه هفته های بیست و چهارم بوده است.

* دو دربی
در هفته های بیست و چهارم تاکنون دو بار دربی برگزار شده که در هر دو دربی بر اساس قرعه آبی پوشان میزبان بوده اند. استقلال در هر دو دربی که در هفته بیست و چهارم برگزار شده مغلوب رقیب سنتی اش شده است. آنها یکبار در فصل ۸۲-۸۱ در هفته بیست و چهارم با سرخ پوشان دیدار داشته اند که با نتیجه دو بر یک مغلوب شده اند و یکبار هم در ۹۱-۹۰ در این هفته مقابل پرسپولیس قرار گرفته اند که در آن بازی با هت تریک ایمون زاید با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب شده اند.

* فولادی ترین هفته
آبی پوشان در هفته های بیست و چهارم بیشترین تقابل را با تیم فولاد خواهند داشت. آنها قبلا دو بار در هفته های بیست و چهارم با فولاد دیدار کرده اند که هر دو بازی گذشته هم در اهواز بوده است. امروز سومین بازی استقلال با فولاد در اهواز در هفته های بیست و چهارم برگزار می شود. فولادی ها در هر دو بازی گذشته که در فصل های ۸۴-۸۳ و ۹۴-۹۳ بود مغلوب تیم فولاد شده اند. در صورتی که امروز هم فولاد استقلال را شکست دهد این سومین باری خواهد بود که در هفته های بیست و چهارم این اتفاق در اهواز خواهد افتاد.

استقلالی ها در این هفته ها با تیم های سایپا، پرسپولیس و ابومسلم هر یک دو بار و با تیم های استقلال خوزستان، استقلال اهواز، صبا باطری، سپاهان و استیل آذین هر کدام یکبار بازی کرده اند.

* بهترین و بدترین نتیجه
آبی پوشان دوبار در هفته های بیست و چهارم حریفان خود را با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب کرده اند و این می تواند بهترین نتیجه این تیم در این هفته ها باشد. آنها یکبار ۸۷/۱۲/۱۱ و با ۳ گل آرش برهانی، سیاوش اکبرپور و علیرضا عباسفر تیم استقلال اهواز را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دادند و یکبار هم در ۹۱/۱۱/۱۰ با همین نتیجه و با گل های ویسنته آرزه، فرزاد حاتمی و فرهاد مجیدی موفق به شکست دادن پیکان تهران شده اند.

ضعیف ترین نتیجه آبی پوشان در این هفته نیز به شکست ۳ بر ۲ این تیم در دربی موسوم به دربی «ایمون زاید» باز می گردد.

* اولین، آخرین و بهترین گلزن
​اولین گلزن استقلال در هفته های بیست و چهارم فراز فاطمی است. او در هفته بیست و چهارم اولین فصل لیگ برتر موفق شد در دیداری که با نتیجه یک -یک مساوی به پایان رسید دروازه ابومسلم را باز کند تا این اولین گل آبی پوشان در این هفته ها باشد.

آخرین بار هم لئوناردو پادوانی در هفته بیست و چهارم فصل گذشته برای استقلال گلزنی کرد. این گل در دیدار مقابل سایپا به ثمر رسید و آبی پوشان در آن دیدار با نتیجه دو بر یک پیروز شدند. 

بهترین گلزنان استقلال در هفته های بیست و چهارم رضا عنایتی و سید مهدی سید صالحی با ۲ گل زده هستند.

نظر شما