شناسهٔ خبر: 24274863 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

توسک:برنامه بریتانیا در زمینه برگزیت بر مبنای توهم است

رئیس‌شورای اروپا با اشاره به گمانه‌زنی‌ها در زمینه برنامه بریتانیا برای دوران پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا گفت که این برنامه بر اساس توهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا اعلام کرد که برنامه برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بر مبنای توهم بوده است.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، توسک گفت که دوران پس از برگزیت روزگار خوشی در زمینه روابط بازرگانی بریتانیا نخواهد بود. وی ابراز امیدواری کرد که بتواند پنجشنبه آینده درباره جزئیات برگزیت با «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا صحبت کند.

وی افزود: «من خوشحالم که دولت بریتانیا می‌خواهد به جزئیات بیشتری درباره وضعیت خود بپردازد. با این حال اگر اخباری که رسانه‌ها منتشر کرده‌اند درست باشد، من نگرانم که موضع بریتانیا بر مبنای توهم باشد.»

قرار است که «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس هفته آینده درباره برنامه خود در مورد دوران پس از برگزیت صحبت کند.

می و شماری از سران ارشد دولت بریتانیا تصمیم گرفتند تا در جریان نشستی در روز پنجشنبه درباره برنامه بریتانیا در زمینه رابطه با 27 کشور اتحادیه اروپا پس از خروج لندن از اتحادیه اروپا در ماه مارس 2019 تصمیم بگیرند. رسانه‌ها پیش‌بینی کردند که بریتانیا قصد دارد در زمینه برخی موارد با اتحادیه اروپا همکاری کند و در دیگر موارد از این اتحادیه جدا شود.

مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) سال 2016 با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند و مذاکرات دو ساله خروج از مارس 2017 آغاز شد. اسکاتلند و ایرلندشمالی همواره بر باقی ماندن بریتانیا در بازار واحد اتحادیه اروپا تاکید داشتند و اسکاتلند بارها تهدید کرده بود در صورت برآورده نشدن خواستش در برگزیت، همه‌پرسی جدایی از بریتانیا برگزار می‌کند.

انتهای‌پیام/م

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

برچسب‌ها:

نظر شما