شناسهٔ خبر: 24274361 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

توصیه علیرضا فغانی برای دربی پایتخت/ بهتر است داوران جوان را انتخاب کنند

علیرضا فغانی به کمیته داوران توصیه کرد برای دیدار دربی پایتخت از داوران جوان استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، داربی ۸۶ سرخابی‌های پایتخت در حالی پنج‌شنبه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد که موعود بنیادی‌فر و علیرضا فغانی دو گزینه اصلی قضاوت در این دیدار هستند.

با توجه به حضور جیانی اینفانتینو در ایران و تماشای داربی و همچنین مشکلات اخیر داوری ایران، کار برای قضاوت این دیدار سخت خواهد شد. این دو مورد، اصلی‌ترین دلیل قرار گرفتن نام فغانی در لیست گزینه‌های داوری در این دیدار است.

به نقل از ایسنا، علیرضا فغانی داور بین‌المللی ایران درباره قضاوتش درشهرآورد هشتاد و ششم اظهار کرد: نمی‌دانم به چه کسی این مسئولیت واگذار خواهد شد اما به دلیل حضور ریاست فیفا و تماشای این دیدار، به کمیته داوران توصیه کردم که داوران جوان را انتخاب کنند تا دیده شوند.

گزینه اصلی قضاوت بازی برگشت استقلال و پرسپولیس اما موعود بنیادی‌فر است. داور ۳۲ ساله و اهل چهارمحال و بختیاری که از سال ۸۱ کار داوری خود را آغاز کرده است. بنیادی‌فر در سال ۸۹ موفق به دریافت درجه ملی داوری شد و از سال ۹۰ قضاوت در لیگ برتر را تجربه کرد. وی از سال ۲۰۱۳ نیز فعالیت بین‌المللی خود را آغاز کرده است. او تحصیلات خود را تا مقطع دکترا در رشته تربیت بدنی به پایان رسانده و به عنوان دبیر ورزش مشغول به فعالیت است.

این داور جوان همچنین ۸۵ بار توانسته در سطح‌های مختلف فوتبال ایران قضاوت کند و در ۱۷ بازی بین‌المللی را سوت زده است. او تاکنون در دیدارهایی که قضاوت کرده، ۳۲۲ بار از کارت زرد خود استفاده کرده است و ۱۴ بار نیز به بازیکنان مختلف کارت قرمز نشان داده است.

قضاوت دیدار دو تیم بنگلور هند و ترانسپورت یونایتد در مرحله مقدماتی رقابت‌های ای.اف.سی کاپ ۲۰۱۸ را نیز موعود بنیادی‌فر و کمک‌های ایرانی‌اش به عهده داشتند.

بنیادی‌فر در این فصل نیز، هشت بار سوت زده است که دو بار برای استقلال در هفته‌های اول و نوزدهم برابر صنعت نفت و سایپا و یک بار برای پرسپولیس در هفته شانزدهم برابر فولاد قضاوت کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما