شناسهٔ خبر: 24273626 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توقف پرواز‌های ATR۷۲ آسمان تا بازخوانی جعبه سیاه هواپیما

رئیس کمیسیون عمران مجلس از ممنوع شدن پرواز‌های هواپیمای ATR۷۲ آسمان تا زمان بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده خبر داد.

صاحب‌خبر -
توقف پرواز‌های هواپیمای ATR۷۲ آسمانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: هواپیما‌های ATR٧٢ سن بالایی دارند به همین علت از ساعت ١٢ شب پنجشنبه پرواز این نوع از هواپیمای شرکت آسمان متوقف شده است.
رضایی با بیان اینکه تا زمان پیدا شدن جعبه سیاه هواپیمای تهران به یاسوج و مشخص شدن علت دقیق سقوط ، این تصمیم پا برجاست ،افزود: ممکن است هواپیمای سانحه‌دیده نقص و ایرادات فنی داشته و سقوط کرده باشد.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: این امکان وجود دارد که هواپیما‌های مشابه ATR٧٢ نیز دچار سانحه شوند، بنابراین تا بازخوانی جعبه سیاه دیگر این هواپیما‌ها پرواز نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه ۴ دقیقه پیش از سقوط هواپیما مکالمه‌ای از یکی از مسافران هواپیما با فردی که در فرودگاه یاسوج منتظرش بوده وجود دارد، افزود: این مکالمه بسیار عادی بوده و نشان می‌دهد که شرایط هواپیما پیش از سقوط بسیار عادی بوده و مشکلی وجود نداشته است اما اینکه چرا به کوه برخورد می‌کند، از ابهاماتی است که باید به آن پاسخ داده شود.

محمّدرضا رضایی با اشاره به پیدا شدن کپسول آتش نشانی خالی از هواپیمای سانحه دیده آسمان، گفت: این موضوع که چرا کپسول آتش نشانی خالی بوده؛ از ابتدا به صورت خالی در هواپیما قرار گرفته یا اینکه داخل هواپیما آتش سوزی رخ داده، از جمله مواردی است که در کمیسیون عمران بررسی می‌شود؛ البته احتمال این موضوع که هواپیما پس از برخورد با کوه دچار آتش سوزی شده باشد، کاملاً مردود است.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حادثه سقوط هواپیمای ATR۷۲ ابهامات زیادی برای همگان ایجاد کرده همانند نقص ارتفاع سنج و امکان یخ زدگی هواپیما که در کمیسیون عمران این موضوعات به دقت مورد بررسی قرار می گیرد.

شرکت خدمات هوایی آسمان دارای چهار فروند هواپیمای ای‌تی‌آر ۲۰۰-۷۲ و ۲ فروند ای‌تی‌آر ۵۰۰-۷۲ است که یکی از آن‌ها ۲۹ بهمن با برخورد به کوه دنا دچار سانحه شد و ۶۰ مسافر، دو مهماندار و سرمهماندار و دو نفر کادر امنیت پرواز و دو خلبان و کمک خلبان کشته شدند.

نظر شما