شناسهٔ خبر: 24272848 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

انتخاب ۲۴۹ برگزیده کشوری مسابقات قرآنی از خانواده دستگاه قضایی

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگ دینی و سازمانی قوه قضاییه گفت: در مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان خانواده قوه قضاییه ۲۴۹ نفر برای مسابقات کشوری برگزیده شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی قضایی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام سیدمحمدمسعود معصومی، معاون فرهنگ دینی و سازمانی قوه قضاییه در نشست خبری پنجمین دور مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان و خانواده قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه بر اساس تکالیف خود موظف است آسیب ها را در آن هنگام که به جرم تبدیل می شوند در جامعه شناسایی و آنها را بزداید از این رو همانند پزشکی است که بیماری‌های مختلف را شناسایی و جامعه را از لحاظ سلامت جسمی و روحی سالم‌سازی می کند اما باید بدانیم پزشکان خود نیز در معرض آسیب ها و ویروس ها هستند بنابراین باید مصون سازی دستگاه قضایی نسبت به آسیب ها و ویروس ها نیز مدنظر قرار گیرد.

 

معصومی اظهار داشت: معاونت فرهنگی برای پشتیبانی و صحت و سلامت قوه قضاییه در بخش فرهنگی اقداماتی را انجام داده است که یکی از آنها فعالیت های قرآنی است. طرح جامع فعالیت های قرآنی یکی از فعالیت های این معاونت است که در آن فعالیت های آموزشی، تبلیغی، ترویجی و مسابقات قرآنی برگزار می شود.

 

معاون فرهنگ دینی و سازمان قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در عرصه فرهنگی و ترویجی قرآن طرح قرآن در منازل را از دو سال گذشته آغاز کرده ایم که در این طرح 15 هزار مخاطب حضور دارند و سوالات به شکل باز در اختیار خانواده ها قرار داده شده و به صورت خانوادگی پاسخگوی آنها هستند.

 

وی با اشاره به برگزاری جلسات و محافل انس با قرآن در استان های مختلف اظهار کرد: آموزش های قرآنی به طرق دیگر از جمله مجازی، آنلاین، تلفنی نیز از سوی این معاونت برگزار می شود، در عین حال رشته حفظ موضوعی و مفاهیم قرآن از جایگاه خوبی برخوردار است و بیشترین شرکت کنندگان را به خود اختصاص می دهد.

 

معاون فرهنگ دینی و سازمان قوه قضاییه با اشاره به برگزاری پنجمین دور مسابقات سراسری قرآن خانواده قضایی تصریح کرد: این مسابقات ابتدا در سطح شهرستان و استان اجرا شده است و در سال جاری هفت هزار نفر شرکت کننده در سطح شهرستانی در این مسابقات شرکت کرده اند و در تابستان نیز دوره استانی این مسابقات پشت سر گذاشته شد و حدود 900 نفر به این مرحله راه یافتند و در سطح منطقه نیز کلاس هایی برای ارتقای شرکت کنندگان تشکیل شد و در نهایت افراد راه یافته به این دوره به اردوی مشهد دعوت شدند. از هشت هزار شرکت کننده ابتدایی 50 درصد آنها در حفظ موضوعی شرکت کردند.

 

حجت الاسلام معصومی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات 249 نفر به مسابقات کشوری راه یافته و برگزیده این دوره شدند، اظهار کرد: اختتامیه این دوره از مسابقات به میزبانی دادگستری تهران در هفتم و هشتم اسفند در هتل المپیک برگزار می شود. این دوره از مسابقات شامل تمام سازمان های مرتبط با دستگاه قضایی است و البته هر یک از سازمان ها خود به طور خاص فعالیت های قرآنی را در دستگاه های خود برگزار می کنند.

 

وی در مورد اینکه آیا از سازمان زندان ها در این مسابقات شرکت خواهند کرد، گفت: مسابقات قرآنی در سطح زندان ها در دو سطح زندانیان و همکاران سازمان زندان ها برگزار می شود و این مسابقات شامل مسابقات زندانیان نیست. در این دوره از مسابقات 107 نفر از کارمندان شرکت کردند و قریب به 250 نفر برگزیده کشوری 110 نفر از قضات و همکاران قضایی هستند که 125 خانم و 126 آقا را شامل می شوند.

 

معاون فرهنگ دینی و سازمان قوه قضاییه در مورد شرط ورود به مسابقات یادآور شد: یکی از شروط استخدامی دستگاه قضایی روخوانی قرآن است که این موضوع شامل تمام افراد شرکت کننده در مسابقات قرآنی است و البته در حال حاضر بسیاری از قضات فرهیخته حافظ کل یا 20 جزء قرآن هستند.

 

 

 

نظر شما