شناسهٔ خبر: 24272497 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

چگونه کاربرد دکمه بیکسبی را در گلکسی S8 تغییر دهیم؟

سامسونگ یک دکمه سخت افزاری را هم به دستیار جدیدش اختصاص داده است؛ این دکمه در لبه سمت چپ گوشی، دقیقا پایین کلید‌های ولوم وجود دارد و اگر بخواهید می‌توانید آن را به اپ دوربین، دستیار گوگل و یا هر چیز دیگری اختصاص دهید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا نحوه این کار را یاد بگیرید.

صاحب‌خبر -
آی تی رسان: همان‌طور که می‌دانید پرچمداران جدید سامسونگ، گلکسی S۸ و گلکسی S۸ پلاس، یک نرم‌افزار دستیار هوشمند جدید به نام بیکسبی دارند، اما برای استفاده از آن مشکلی وجود دارد؛ بیکسبی هنوز کاملا کاربردی نیست! صفحه اصلی این نرم‌افزار مشابه Google Now است و در آن یک سری کارت‌هایی وجود دارد که شامل اطلاعات مربوط به کاربر، چشم‌انداز بیکسبی و قابلیتی می‌شود که با استفاده از آن چیز‌هایی را که در منظره‌یاب دوربین روی آن‌ها اشاره می‌کنید، تشخیص می‌دهد و جست‌وجو می‌کند. در این صفحه، صدایی برای بیکسبی وجود ندارد و خبری از دستیار صوتی در آن نیست.

 
چگونه کاربرد دکمه بیکسبی را در گلکسی S8 تغییر دهیم؟
 
 
سامسونگ یک دکمه سخت افزاری را هم به دستیار جدیدش اختصاص داده است؛ این دکمه در لبه سمت چپ گوشی، دقیقا پایین کلید‌های ولوم وجود دارد و اگر بخواهید می‌توانید آن را به اپ دوربین، دستیار گوگل و یا هر چیز دیگری اختصاص دهید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا نحوه این کار را یاد بگیرید.

چگونه عملکرد دکمه بیکسبی را تغییر دهیم؟

این روز‌ها تلفن‌های هوشمند دکمه‌های سخت‌افزاری بسیار کمی دارند و این که یک سازنده دکمه‌ای به محصولش اضافه کند غیر منتظره به نظر می‌رسد؛ به‌خصوص اگر این دکمه مربوط به قابلیتی باشد که شاید هیچ وقت مورد استفاده قرار نگیرد!

با این وجود، کارکرد این دکمه می‌تواند عوض شود و انجام بعضی از کار‌ها با فشردن آن سریع‌تر شود؛ برای این کار نیازی به روت کردن گوشی و یا هر کار دیگری نیست که گارانتی دستگاه را باطل کند. چند اپلیکیشن کاربردی در فروشگاه گوگل پلی وجود دارند که با نصب آن‌ها روی گلکسی S۸ و گلکسی S۸ پلاس، می‌توان پیکربندی بیکسبی را عوض کرد. ما پس از تست چند نرم‌افزار، از میان آن‌ها bxActions و Bixby Button Remapper را انتخاب کردیم که نسبت به دیگر اپ‌ها عملکرد بهتری دارند و می‌توانید هر کدام از آن‌ها را دانلود و نصب نمایید. برای نخستین بار پس از نصب هر یک از این اپلیکیشن‌ها لازم است که در منوی Settings > Accessibility > Services دسترسی آن‌ها را فعال کنید. اجازه دادن این دسترسی الزامی است؛ چون از این طریق اپلیکیشن‌ها می‌توانند فشرده شدن دکمه بیکسبی را درک کنند و آن را تغییر دهند. هر دو نرم‌افزار تعهد می‌دهند که به گرد‌آوری اطلاعات مربوط به نحوه استفاده شما نپردازند.

bxActions

پس از دانلود و نصب، اپلیکیشن را اجرا کرده و Remap را لمس کنید؛ سپس یکی از آپشن‌های موجود، از قبیل: دستیار گوگل، دوربین، پنهان کردن نوتیفیکیشن‌ها و… را انتخاب نموده و در نهایت App را لمس کنید. از این پس هر وقت که دکمه بیکسبی را فشار دهید به صفحه خانگی دستیار سامسونگ منتقل می‌شوید و سپس اپلیکیشن موردنظرتان اجرا می‌شود.

Bixby Button Remapper

برای تنظیم اپلیکیشن Bixby Button Remapper، برنامه را اجرا و کلید موجود در گوشه بالای سمت راست برنامه را لمس کنید. در این مرحله پس از لمس Bixby Button Action، یکی از عملکرد‌های موجود را انتخاب نمایید. از این پس با فشردن دکمه، ابتدا بیکسبی فراخوانی می‌شود، سپس بسته شده و عملکرد مورد نظرتان اجرا می‌شود.

یک راه حل موقت:

اگر بیکسبی را به علت کامل نبودن عملکردش دوست ندارید و یا این که مثلا کلید فیزیکی را برای شاتر دوربین ترجیح می‌دهید، می‌توانید از اپ‌هایی که در بالا معرفی کردیم به صورت موقت استفاده کنید؛ اوایل این ماه خبر‌هایی منتشر شد که سامسونگ به فکر یک راهکار مشابه، اما بهتر، برای استفاده از کاربرد‌ها و دسترسی‌های سیستمی این دکمه است. در واقع فعلا دکمه فیزیکی بیکسبی ناکارآمد به نظر می‌رسد. اپلیکیشن‌های تغییر کاربرد هم منتظر فشردن دکمه هستند تا به آن واکنش نشان دهند؛ اما در هر صورت ابتدا اپلیکشن بیکسبی اجرا می‌شود و پس از بسته شدن فوری آن، عملکرد مورد نظر کاربر انجام می‌گیرد. ما ترجیح دادیم که از این دکمه فیزیکی برای مخفی کردن نوتیفیکیشن‌ها استفاده کنیم؛ چون در حالت قفل امکان این کار از طریق صفحه نمایش وجود ندارد و از سوی دیگر اسکنر اثر انگشت پرچمداران جدید سامسونگ در جای مناسبی قرار نگرفته که همین موضوع این عملیات را دشوار کرده است.

نظر شما