شناسهٔ خبر: 24272448 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در گفت‌وگو با جام جم آنلاین :

آخرین اخبار سانحه هوایی یاسوج/ امدادگران وقتشان را برای جعبه سیاه تلف نمی کنند/ همه امدادگران در سلامت هستند

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با اشاره به شرایط نامساعد جوی در منطقه سانحه هواپیمای یاسوج اعلام کرد تا بهبود شرایط جوی هیچ امکانی برای ادامه عملیات نیست و فعلاً نیروهای امدادی در منطقه آماده‌باش مستقرشده‌اند.

صاحب‌خبر -

مرتضی سلیمی، در این زمینه به جام جم آنلاین گفت: با توجه شرایط جوی حاکم بر منطقه سانحه هوایی و بهمن‌گیر بودن دهلیزهای محل سقوط هواپیما فعلاً هیچ اقدام عملیاتی در محل نداریم بلکه تمامی 40 نفر امدادگری که در کمپ اصلی حضور دارند به‌صورت آماده‌باش منتظر بهبودی شرایط آب و هوایی و حرکت به سمت منطقه هستند.


سلیمی در ادامه افزود: خوشبختانه با توجه به مدیریت شرایط و دقت عمل در اولویت سلامتی امدادگران تا این لحظه هیچ یک از امدادگران آسیب‌ندیده‌اند و مشکلی در این زمینه نداشتیم و با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی بازماندگان سانحه هوایی که در منطقه حاضر بودند برای حفظ سلامتی امدادگران رسماً از مسئولان خواستند تا بهبودی شرایط عملیات جست‌وجو متوقف شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: نمی‌توانیم درباره زمان آغاز دوباره عملیات اظهارنظری داشته باشیم چون ممکن است پیش‌بینی‌های شرایط آب‌وهوایی منطقه با تغییراتی ناگهانی مواجه شود که بازهم امکان جست‌وجو نداشته باشیم از این رو رسماً اعلام می‌کنیم زمانی که شرایط آب و هوایی اجازه دهد، نیروهای امدادی دوباره عملیات جست‌وجو را از سر خواهند گرفت.

وی درباره فعالیت یگان ویژه ارتش در محل سانحه نیز به خبرنگار ما گفت: گروه‌های اعزامی از سوی یگان ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز علی‌رغم اینکه خالصانه و ایثارگرانه در شرایط بسیار نا مناسب جوی در محل سقوط هواپیما حاضر بودند ناچار به بازگشت شدند و اعلام کردند فعلاً امکان ادامه انجام عملیات نیست بنابراین درکنار نیروهای هلال احمر منتظر بهبودی شرایط هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر تصریح کرد: از زمانی که هوای منطقه مساعد بشود تا رسیدن اولین گروه امدادی به منطقه اصلی سانحه 8 ساعت زمان لازم است به همین دلیل ممکن است پایان جست‌وجو طولانی‌تر از زمان‌های اعلام شده قبلی بشود.

وی درباره پیکرهای تحویل داده شده به مسئولان پزشکی قانونی نیز افزود: همانطور که در اخبار گذشته اعلام شد هنوز هیچ پیکرکاملی به پزشکی قانونی تحویل داده نشده است و تنها قطعاتی از جانباختگان به مسئولان تحویل داده شده است که درباره چگونگی نحوه شناسایی افراد مسئولان همان سازمان باید اظهار نظر کنند.

سلیمی ضمن تاکید براینکه اولویت نیروهای امدادگر هلال احمر جعبه سیاه هواپیما نیست به جام جم آنلاین گفت: براساس تقسیم وظایف و مأموریت این سازمان هیچ اولویتی برای جست‌وجوی جعبه سیاه هواپیما نداریم و به امدادگران نیز تاکید شده است برای قطعات هواپیما زمانی اختصاص ندهند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در ادامه افزود: البته اگر در هنگام عملیات جعبه سیاه هواپیما پیدا شود قطعاً به محل کمپ منتقل و به مسئولان مربوطه تحویل داده خواهد شد اما با درنظر گرفتن شرایط جوی و اولویت آرامش خاطر خانواده‌های داغدار رسماً به سازمان هواپیمایی هم اعلام شده است که خودشان می‌توانند در این زمینه برنامه‌ریزی و اقدام‌های لازم را در صورت بهبودی شرایط آب و هوایی انجام دهند.


عماد عزتی / جام جم آنلاین

نظر شما