شناسهٔ خبر: 24272412 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

چرا استقلال به الهلال بلیت فروخت؟

تصاویر بازی استقلال - الهلال به وضوح نشان می‌دهد که جمعیت طرفداران الهلال نسبت به ایرانی‌ها در بازی خانگی بیشتر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه ایران ورزشی ، افتخاری و توفیقی بارها بازیکنان و مربیان طلبکار را که اطلاعات بدعهدی باشگاه ایرانی را به ای‌اف‌سی دادند، بدون هیچ مدرک و با اتهامات سنگین منتسب به همکاری با عرب‌ها کردند و بازی در عمان را لابی‌گری عربستان و کنفدراسیون فوتبال آسیا دانستند اما آنچه این دو در لباس مدیریت استقلال در عمان رقم زدند، بدتر از همه اتهامات پیشین بود و نشان می‌دهد که آنها حتی بلیت‌های بیشتری به تماشاگر حریف فروختند.

ویدیوهای منتشر شده در صفحات توییتر باشگاه الهلال و طرفداران‌شان نشان می‌دهد که آنها با سازماندهی پشت دروازه نشستند و با تشویق‌های غیر متعارف و با بلندگوهای خود برای دروازبان استقلال مزاحمت داشتند. کدام مدیر اجازه می‌دهد طرفداران رقیب، آن هم در شرایط فعلی روابط ایران و عربستان پشت دروازه مستقر شوند و بر عکس طرفداران ایرانی و استقلالی در سکوهای خنثی جا بگیرند؟

در توییتر عربستانی‌ها نوشته شده که باشگاه الهلال هزار بلیت خریده و به رایگان در اختیار طرفدارانش قرار داده است‌‌. باشگاه الهلال با چه ساز وکاری طرفداران خود را به ورزشگاه آورد و فضای ورزشگاه را به نفع خودش تغییر داد؟ در خبرگزاری‌های ایرانی این خبر به دفعات تکرار شد که باشگاه استقلال بلیت‌های بیشتری به الهلالی‌ها فروخته و نزدیک به دو هزار طرفدار عربستانی وارد ورزشگاه شده‌اند. آیا این یک بی‌تدبیری بزرگ به نفع تیم الهلال نیست که طرفداران بیشتری نسبت به سهمیه قانونی میهمان داشته باشند؟

افتخاری و توفیقی باید توضیح بدهند که چرا در این موقعیت حساس پول عربستانی‌ها را به شرایط تیم استقلال و فوتبال ایران ترجیح دادند و حاضر شدند به خاطر پول بیشتر تیم خودشان را تحت فشار بگذارند؟ آیا تیم استقلال ارزش ۱۳ هزار دلار یا به عبارت دیگر ۵ هزار ریال عمانی را نداشت که به راحتی اجازه دادند دو هزار طرفدار عربستانی وارد ورزشگاه شوند؟

در یکی از خبرگزاری‌های ورزشی ایران نوشته بودند: «افتخاری، مدیرعامل استقلال پیش از این اعلام کرده بود که آبی‌ها در ابتدای فصل با عقد قراردادی با حامی مالی خود، حق بلیت فروشی را به این اپراتور تلفن همراه واگذار کردند و مبلغی را بابت بلیت فروشی دریافت کردند.»

حالا باید این را از افتخاری و توفیقی پرسید: آیا فلان اپراتور تلفن همراه برای بازی خانگی استقلال در عمان که ورزشگاه ده هزارنفری دارد ۵۰ هزار ریال عمانی (اگر فرض بگیریم بلیت بازی ۵ ریال عمانی باشد) یعنی ۱۳۰ هزار دلار به استقلال پول داده و تمام منافع و سود بلیت فروشی را برای خود برداشته؟ یعنی می‌توان باورکرد که اپراتورهای تلفن همراه به استقلالی‌ها پول داده‌اند تا زمینه حضور عربستانی‌ها را فراهم کنند؟

استقلال سه بازی خانگی در لیگ قهرمانان آسیا دارد. باید از افتخاری و توفیقی پرسید که درآمد این بازی کی و چطور محاسبه شده و به باشگاه داده شده و این پول چطور خرج شده؟ شاید هم مثل تمام موارد قبلی «پیش‌خور» شده باشد. استقلال اگرچه نتیجه را برد ولی در نوع سیاست‌گذاری بازنده شد و مدیران فقط برای کمتر از ۵۰ هزار دلار منافع ملی فوتبال ایران را به خطر انداختند.

نظر شما