شناسهٔ خبر: 24272336 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

ارائه وام ۷ میلیارد تومانی به روستاییان

سید ابوالفضل رضوی، معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری گفت: پرداخت وام ۷ میلیارد تومانی روستاییان با هدف ارتقاء و تداوم مشاغل جدید و حذف مشاغل سنتی از بهمن ماه سال جاری آغاز شد و تا تابستان ۹۷ به پایان خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / سید ابوالفضل رضوی اظهار کرد: این وام تا سقف ۷ میلیارد تومان و با کارمزد ۴ درصد است و خدا را شکر می‌گوییم که بالاخره توانستیم در راستای تولید، اشتغال و افزایش درآمد روستاییان و عشایر عزیز کشور گامی بسیار مهم برداریم.

وی با ابراز امیدواری از اینکه بتوان نرخ چنین تسهیلاتی را به ۲ الی ۳ درصد کارمزد تقلیل داد، افزود: اعطای چنین تسهیلات سازنده‌ای حق مردم است و ما توانستیم با آسان ترین وثایق، سیستم بانکی را راضی به همکاری کنیم.

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری درباره چگونگی شکل گیری و روند پرداخت این تسهیلات تصریح کرد: در شهریور ماه سال جاری مصوبه این طرح و متعاقب آن آئین نامه اجرایی نیز به ما ابلاغ شد بطوریکه ما می توانستیم در آبان ماه آئین نامه اجرایی را بدون روش اجرایی آن به دستگاه های مربوطه ابلاغ کنیم اما با تاکید وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی نسبت به پیوست روش اجرایی بر آیین نامه، این کار به درستی صورت گرفت.

رضوی خاطرنشان کرد: در راستای ارائه وام به روستاییان و عشایر مرز نشین کشورمان، چیزی که بیش از همه برای ما حائز اهمیت است،سرعت، دقت و تداوم اشتغال است.

معاون توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری ادامه داد: ما از روستاییان و هر فردی که موفق به دریافت چنین تسهیلاتی می شود خواهشمندیم که از سرمایه گذاری در مشاغل قدیمی (که در دنیا در حال اضمحلال اند) خودداری کنند چرا که به‌زودی بیش از ۵ میلیون عنوان شغل در آینده نزدیک (سال ۲۰۳۰) از میان رفته و جای خود را به ۲ میلیون عنوان شغل جدید خواهند داد.

رضوی در پایان تاکید کرد: سعی و هدف ما این است که با استفاده از بخش اینترنت،فضایی برای روستاییان و عشایر محترم بوجود آوریم تا بتوانند اجناس خود را بطور مستقیم در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند لذا ایجاد بازارهای مجازی بر تداوم مشاغل سنتی ارجحیّت دارد.

وی در خصوص اجرایی شدن طرح اعطای وام به روستاییان بیان کرد: در اواخر بهمن ماه سال جاری اجرایی شدن این طرح کلید خورد و طبق دستور ریاست محترم جمهوری بر افزایش سرعت عمل در این عملیات،ان شاءالله تا تابستان ۱۳۹۷ تمام خواهد شد و ۱۲ هزار میلیارد تومان پروژه  تولیدی راه‌اندازی و ۳۰۰ هزار شغل جدید به فهرست مشاغل کشور اضافه خواهد شد./ ایسنا

نظر شما