شناسهٔ خبر: 24270339 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در گفت‌وگو با فارس خبر داد

اجرای پروژه تألیف موازی برای کتب درسی زبان انگلیسی/ تألیف ۳ کتاب برای درس «مدیریت خانواده و سبک زندگی»

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه در سال تحصیلی آینده یک کتاب درسی جدید با عنوان «مدیریت خانواده و سبک زندگی» به پایه دوازدهم اضافه می‌شود، گفت: تألیف این کتاب به ۳ گروه موازی سفارش داده شده است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره سیاست چندتألیفی در این سازمان، اظهار داشت: سیاست چندتألیفی، تألیف موازی و تألیف استانی به شکل‌های مختلف در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی سابقه نسبتاً طولانی دارد و انتشار 32 عنوان کتاب استان‌شناسی یکی از تجربه‌های مستمر در این زمینه به‌شمار می‌آید؛ در عین حال در مورد کتاب‌هایی که از آنها امتحان نهایی به‌عمل می‌آید و یا منبع کنکور هستند، اجرای این سیاست به‌آسانی امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره کتاب‌های زبان انگلیسی پروژه تألیف موازی را در حال اجرا دارد که نتایج آن از سال تحصیلی 1398 به نظام آموزشی عرضه خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان با بیان اینکه در سال تحصیلی 1397 یک کتاب درسی جدید به پایه دوازدهم افزوده می‌شود که عنوان آن «مدیریت خانواده و سبک زندگی» است، گفت: هم‌اکنون تألیف این کتاب به سه گروه موازی سفارش داده شده است و در صورت حصول نتیجه مطلوب، این سه کتاب در معرض انتخاب جامعه آموزشی کشور قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: یکی از کتاب‌ها ویژه دختران، کتاب دیگر ویژه پسران و کتاب سوم قابل استفاده مشترک بین دختران و پسران است.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش افزود: در آینده نزدیک در زمینه تولید کتاب‌های درسی دیگری نیز سیاست چندتألیفی و تألیف موازی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما