شناسهٔ خبر: 24270323 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عضو کمیسیون بهداشت مجلس؛

اعتراض رادیولوژیست ها به دخالت متخصصان زنان به حق است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: اختلافات میان رادیولوژیست ها و متخصصان زنان در تهیه راهنماهای بالینی حل و فصل نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، منوچهر جمالی با اشاره به اینکه درحال حاضر اعتراضاتی ازسوی رادیولوژیست ها مبنی بردخالت متخصصان زنان درحیطه اختیارات آنها وجود دارد، اظهارداشت: در شرایط فعلی متخصصان جراحی زنان درداخل مطب ها از مادران باردار سونوگرافی انجام می دهند، این درحالی است که بیمه ها این رویه را نمی پذیرند؛ زیرا به عنوان یک کار تشخیصی کمکی انجام سونوگرافی درمطب پزشکان مشکلی ندارد، اما دریافت وجه برای انجام سونوگرافی نیز مناسب نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تهیه راهنماهای بالینی و گایدلاین ها و بررسی وضعیت مادران باردار با سونوگرافی توسط متخصص زنان انجام می شود، افزود: این مسئله در حیطه تخصص رادیولوژیست ها بوده و آنها باید راهنماهای بالینی را تهیه کنند، در واقع کسی که متخصص رادیولوژی و سونوگرافی بوده می تواند برای بیمار شرایط کامل تری را بپذیرد.

جمالی با انتقاد از اینکه در شرایط فعلی متخصصان زنان اقدام به سونوگرافی از مادران باردار می کنند، تصریح کرد: اعتراضات رادیولوژیست ها به حق بوده و پزشکان زنان نباید در حیطه اختیارات رادیولوژیست ها دخالت کنند، متاسفانه این اختلاف نظرها و اعتراضات از چندی پیش شروع شده و با وجود برگزاری نشست در کمیسیون بهداشت و درمان برای حل این مشکل اما اعتراضات همچنان وجود دارد، البته گفته می شود به دلیل ارتباط موثر مادران باردار با جراحان متخصص زنان راهنماهای بالینی توسط این گروه از پزشکان تعریف شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به اینکه این مشکل در تخصص های دیگر پزشکی وجود ندارد، گفت: این مشکل باید با اعمال نظر و تدبیر ویژه وزارت بهداشت و درمان حل و فصل شود.

نظر شما