شناسهٔ خبر: 24270308 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

خلأ کارگاه‌های آموزشی تلفیق قرآن با هنر احساس می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- دبیر جشنواره هنرهای تجسمی هفته قرآن و عترت استان مرکزی گفت: تولید آثار فاخر قرآنی نباید رها شود و به نوعی هنرمندان را باید برای حضور در کارگاه‌ها در راستای تلفیق مبانی قرآن با هنر دعوت کرد این خلأیی است که بنده به عنوان شهروند احساس می‌کنم.

صاحب‌خبر -

محمد ایمانی راد، دبیر جشنواره هنرهای تجسمی هفته قرآن و عترت استان مرکزی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: جشنواره هنرهای تجسمی طبق جدول زمان بندی برگزار و داوری همه بخش‌ها انجام شد. آثار برگزیده انتخاب و ششم اسفندماه، در فرهنگسرای آیینه تجلیل می‌شوند.
وی تصریح کرد: هنرمندان در رشته‌های خوشنویسی، طراحی پوستر، نقاشی و .. استقبال خوبی کردند، در رشته کاریکاتور که اساس کار طنز است نگرانی برای کمی آثار قرآنی وجود داشت اما هنرمندان این رشته موشکافانه مباحث اخلاق قرآنی را در قالب طنز و فکاهی به تصویر کشیدند.
ایمانی راد ادامه داد: فعالیت خوب در حوزه کاریکاتور با مضامین اخلاق قرآنی باعث می‌شود برای سال‌های آینده در رشته کاریکاتور با نگاه ویژه‌تری به آیات و قصص قرآنی نگاه کنیم. در استان ظرفیت نگاه ویژه به کاریکاتورهای قرآنی و هنرمندان حرفه‌ای وجود دارد.
دبیر بخش هنرهای تجسمی هفته قرآن و عترت استان اظهار کرد: تعطیل کردن کار قرآنی معنا ندارد و به مکان و زمان خاصی محدود نمی‌شود امروز هنر یکی از بهترین ابزارها برای انتقال مفاهیم اخلاقی و قرآنی به نوجوانان است.
ایمانی راد با تأکید بر تقویت کارگاه‌های تصویرسازی هنری و ورک شاپ‌های قرآنی ادامه داد: حضور هنرمندان درحوزه قرآن باید مستمر باشد و تولید آثار فاخر قرآنی نباید رها شود به و نوعی هنرمندان را باید برای حضور در کارگاه‌ها و گرفتن نتیجه دلخواه در راستای تلفیق مبانی قرآن با هنر دعوت کرد این خلأیی است که بنده به عنوان شهروند احساس می‌کنم.
وی ادامه داد: اگر ارشاد بودجه‌ای اختصاص دهد آثار جشنواره هنرهای تجسمی در نمایشگاه یا در قالب کتاب منتشر می‌شود. اگر اعتباری پیش بینی نشود آثار خوشنویسی و هنرهای دستی به صاحب اثر باز گردانده و آثار چاپی مانند پوستر و تصویرسازی در آرشیو ارشاد نگهداری خواهد ‌شد.
دبیر بخش هنرهای تجسمی هفته قرآن و عترت استان در پایان از مجموعه خبرگزاری ایکنا برای ترویج اخلاق و روش زندگی قرآنی تقدیر کرد و افزود: انسان با هر دینی باید مفاهیم کتاب آسمانی خود را سرلوحه زندگی قرار دهد و اگر مبانی دینی اصل قرار گیرد بسیاری از دغدغه‌ها و مشکلات از بین می‌رود./انتهای پیام

نظر شما